Skip to main content

Cât a vândut Vola.ro în primele 24h de campanie Black Friday

Dintre agențiile de turism online din .ro, agenția de turism Vola.ro a fost cea mai vocală în ceea ce privește campania de reduceri Black Friday.
Bine, poate sunt eu subiectiv din simplu fapt că îi urmăresc activitatea pe toate canalele și sunt înscris și în programul lor de afiliere, pentru care au un om special ce se ocupă de relația cu afiliații.
Și nu cred că este ceva nou pentru ei. De când am început eu să monitorizez piața de turism online, Vola.ro a fost mereu prezentă în știri, asta înainte ca acest lucru să devină mainstream.

CITEȘTE ȘI: Cum s-a văzut fenomenul Black Friday în rândul agențiilor de turism?

Revenind la campania de Black Friday, pe site-ul Vola.ro s-au înregistrat 1 milion de căutări de bilete de avion și vacanțe.

Trafic generat în campania de Black Friday

În primele 24 de ore de la începerea campaniei, 170.000 de călători au accesat site-ul Vola.ro, lucru ce a generat 270.000 de vizite pe site și 1,4 milioane de pagini vizitate.
Peste 8.000 de vizitatori s-au aflat în același timp pe site în căutare de oferte, marcând un record absolut pentru Vola.

Număr de apeluri preluat în campanie

În primele două ore, peste 1300 de apeluri au fost preluate de către consultanții Vola.ro, numărul acestora reprezentând totalul unei zile obișnuite de lucru. Până la finalul campaniei de Black Friday, s-au înregistrat de 3 ori mai multe apeluri față de o zi normală. Numarul maxim de apeluri preluate simultan în call-center a fost de 76. Apelurile din call-center-ul Vola.ro au cumulat peste 131 de ore.

Volumul rezervărilor

Pe data de 18 noiembrie, Vola.ro a pornit campania de Black Friday la ora 8:01. În primele 15 minute se înregistraseră deja peste 900 de cereri de rezervare pentru bilete de avion și pachete turistice. Asta înseamnă, în medie, o cerere pe secundă.
Campania de Black Friday a generat cereri de rezervare de peste 4.700 de pachete turistice și bilete de avion, numărul pachetelor turistice fiind de 50 de ori mai mare față de o zi obișnuită.
Valoarea vânzărilor brute înregistrate de Vola.ro cu ocazia campaniei de Black Friday a depășit 1 milion de euro.
Într-o zi normală de vineri, ponderea vânzărilor pe Vola.ro este următoarea: 15% bilete de avion low cost, 15.5% bilete de avion pentru cursele de linie, ~ 13% pachete city break și peste 15% pachete de vacanță.
În primele 8 luni ale anului 2016, Vola a vândut cu 55% mai multe bilete de avion decât în aceeasi perioadă din 2015, iar în cazul pachetelor turistice a înregistrat o creștere de aproape 70%.

Mobile vs. desktop

Peste 45% dintre vizitatorii Vola.ro au făcut cereri de rezervarea via telefonul mobil în timpul campaniei de Black Friday.
La nivelul primelor 8 luni din an, 52% dintre vizitatorii agenției de turism online și-au căutat vacanțele via mobil, cu toate acestea, rata de conversie via mobil rămâne în continuare mică în comparație cu desktop-ul.

Diversitatea serviciilor turistice

Peste 600 de pachete turistice și bilete de avion au fost puse la dispoziția călătorilor, multe dintre acestea epuizându-se la scurt timp după începerea campaniei, spre nemulțumirea multora. Pentru a-i consola, agenția de turism online le-a emis vouchere pentru următoarele rezervări pe care ar putea să le facă pe site, sumele acoperite de acestea nefiind de ignorat.

Echipa

În spatele Black Friday-ului Vola.ro a stat o echipă de peste 150 de oameni.

Care au fost preferințele turiștilor?

Conform datelor furnizate de agenția de turism online, parese că românilor le place să călătorească în grup, cea mai mare tranzacție cu bilete de avion de pe Vola.ro de Black Friday a fost de 3.063 euro pentru 27 de persoane.
Românii au cumparat city break-uri la Roma și Praga, dar și vacanțe pentru vara 2017 în Skiathos (Grecia), Kemer (Turcia) si Silema (Malta) sau bilete de avion către destinații din Europa.
Cele mai cautate destinații în privința biletelor de avion au fost Roma, Madrid, Berlin, Bruxelles și Londra. Cel mai ieftin bilet de avion achiziționat de Black Friday a fost de 1 EUR, pe ruta Timișoara – Milano, iar cel mai scump bilet de avion a fost de 1530 euro (destinația Bali).
În medie, un pachet turistic vândut a avut o durată de 4 nopți, iar media pe rezervare a fost de 3 persoane.
Cele mai solicitate luni au fost ianuarie, februarie și iunie. Rezervările pentru luna ianuarie și februarie se apropie cât de cât de media de 60 de zile înainte de călătorie, pe când luna iunie e capăt de interval, cum ar veni.

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.