Firma Detente Consultants, angajată să elaboreze Planul de marketing turistic al municipiului Bucureşti 2011-2015, prevede ca direcții de promovare a Bucureștiului, pe lângă dezvoltarea orașului ca destinație city-break, și promovarea Bucureştiului în mediul online ca destinaţie de turism, dar şi dezvoltarea unor sisteme de informare utilizând tehnologii digitale. (Sursa: evz.ro)
Bun, să marcăm câteva elemente ce se încadrează perfect în ultimele metode de promovare și să vedem în ce stadiu se găsesc.
Metode de promovare implementate de administrația publică locală sau instituții din subordinea acestora în parteneriat cu alte entități:
- info-chioșcurile din sistemul administrativ ar putea fi folosite cu sucess, dacă ar mai exista pe undeva. Nu-i nimic, sunt bani la buget pentru unele dedicate promovării turismului.
- sistemul interactiv de informaredin pasajul de la Universitate se încadrează foarte bine la sisteme de informare utilizând tehnologii digitale, din păcate nu a rezistat foarte mult.
- seebucharest.ro (articolul despre lansare aici); este online, încă lipseşte facilitatea de rezervare online direct de pe site, nu are încă versiune în limba engleză și mai avem pretenția să atragem city-breakers, când nu le facilităm și informarea online, nu este promovat suficient nici măcar în rândul turiștilor români. Ar fi mers afișat pe autobuzele ce fac turul Bucureștiului.
Metode de promovare turistică în mediul online/digital în stadiul de idei:
- promovarea României pe Facebook(inclusiv a Bucureștiului); știți care e stadiul de implementare?
- panouri 3D pentru informare turisticăîn aeroporturi; încă la stadiul de idee. Aveți cunoștință de demararea acestui proiect?
Posibile idei:
- ministerul ar trebui să se facă un index al muzeelor virtualizate, măcar al celor existente
- de ce nu un city-guide pentru terminalele mobile?
- ghiduri turistice în mijloacele de transport în comun dotate cu sisteme GPS și echipament de redare video (vezi articolul de aici)
Am impresia că unele proiecte enunțate mai sus sunt făcute doar de dragul de a fi făcute, fără a se dori o dezvoltare puternică a lor cu scopul atragerii de turiști străini.