Greşeli frecvente în procesul de e-informare turistică în 2011. Forumul

Acum câteva luni, mă întrebam de câte cataloage online cu unităţi de cazare mai are nevoie .ro-ul. Azi, mă întreb oare de câte forumuri de turism mai e nevoie într-un mediu online dominat de servicii web 2.0?

Am ridicat această întrebare din urmă, după ce am citit postul de pe blogul lui Răzvan, ce anunţa lansarea forumului de turism calatoresc.ro. Din punctul meu de vedere, orice sursă de informare turistică ar trebui să fie deschisă publicului larg, fără a condiţiona aderarea la o comunitate pe bază de înscriere.

Daţi-mi voie să mă explic. Majoritatea surselor de informare turistică de pe internet, de la site-urile agenţiilor de turism, la site-urile de informare turistică (ghiduri ale destinaţiilor turistice), primesc majoritatea vizitelor din căutările organice de pe motoarele de căutare. Să zicem că eu caut o anumită informaţie cu un anumit motor de căutare şi găsesc ceva parţial pe calatoresc.ro, drept pentru care aş vrea să las un mesaj pe acel forum. Nu am să pot face asta pentru că sunt condiţionat de crearea unui cont şi nu îi văd rostul atât timp cât eu în acea comunitate intenţionam să fac o singură intervenţie. La fel de bine pot găsi informaţie incompletă pe alte forumuri şi vreau să intervin pentru lămuriri, dar sunt condiţionat de crearea unor conturi de utilizator. Nu cred că se merită pentru câteva intervenţii atât timp cât nu intenţionez să mă limitez la o singură sursă de informare.

Probabil o să vină cineva acum şi o să zică că înregistrarea pe calatoresc.ro se poate face cu contul de Facebook, ideea e că în urma acestui proces tot vei rămâne cu un profil pe un forum, să-i zicem, de unică folosinţă (nu în sensul răutăcios).

Aşa cum am menţionat mai sus, din punctul meu de vedere, astfel de surse de informare trebuie să rămână accesibile publicului larg, de aceea găsesc de cuviinţă că site-urile de informare turistică trebuie făcute ţinând cont de noul val web 2.0, ce permite interacţiunea utilizatorilor, o platformă WordPress fiind potrivită pentru aşa ceva. Un exemplu de site de informare turistică pe platforma WordPress este romaniaturistica.com. Fiecare informaţie introdusă pe site poate fi comentată la liber prin formularul de comentarii, nefiind nevoie de un cont de utilizator.

Revenind la calatoresc.ro, pentru că cei din spatele proiectului au depus deja destulă muncă în crearea forumului, migrarea pe o platformă WordPress ar fi o corvoadă. În situaţia dată, ar trebui să lucreze la accesul vizitatorilor la acesta. Nu ştiu dacă platforma vBulletin permite, dar ar putea încerca încorporarea plug-in-ului social de comentarii al Facebook, dând astfel posibilitatea unui număr mai mare de vizitatori să îşi dea cu părerea despre un anumit subiect. Pentru a mări numărul vizitatorilor contributori se poate chiar integrarea sistemului de comentarii Disqus cu platforma vBulletin, dând astfel acces vizitatorilor la dezbaterea subiectelor doar cu identificarea cu un profil social deja existent.

Şi o ultimă remarcă. Din câte îmi dau eu seama, forumul are 25 de membri înregistraţi, dar 632 de admiratori pe Facebook, ceea ce ar trebui să susţină spusele mele de mai sus. Chiar şi aşa, unde e comunitatea celor ce călătoresc de plăcere, în România sau în lumea largă? Pe forum sau pe Facebook?

 

Total
0
Shares
0 comments
  1. Nu cred ca “forumul” este o “greseala” ca platforma de comunicare si informare pe domeniul turism / calatorii.
    Daca vrei sa faci parte dintr-o comunitate nu iti faci un cont “de unica folosinta” pe care nu mai intri, asta nu inseamna ca “faci parte dintr-o comunitate”.
    Pe de alta parte sunt de acord ca crearea unui cont poate fi un pas care te poate demotiva sa scrii pe un site, de aceea am dat posibilitatea de a te inregistra prin Facebook. Vom cauta un plug-in care sa permita comentariile prin Facebook fara inregistrare.
    Pana la urma ca sa crezi in feedback-ul unei persoane trebuie sa-i vezi “istoricul” (sa zic asa) si asta nu poti s-o faci daca nu are un cont unde sa vezi ce alte feedback-uri a mai lasat.
    Criticile sunt bine venite ca astfel putem sa vedem unde trebuie sa mai lucram.

  2. Calatoresc, faptul ca postezi sub un nume de forum e o greşeală. 🙂
    Revenind la subiect, e o constatare general acceptată că forumul, ca metodă de comunicare în mişcarea web 2.0, e depăşit. Un exemplu ca şi argument. Eu, Gigel, ajung pe forum şi vreau să întreb ceva. Ca un user neexperimentat deschid un topic nou pentru a obţiune informaţii deja existente pe forumul respectiv, creând astfel zgomot pentru alţii. Pe o platformă gen WordPress tu ca administrator dai direcţia subiectelor de discuţie prin posturi clare. Un user neexperimentat va fi mai puţin tentat să lase un comentariu aiurea la oricare dintre subiectele de discuţie.
    În prezent, comunităţile nu se mai conturează în jurul unei singure platforme de comunicare, ci în jurul mai multora şi ceva le conectează între ele: serviciile ce agregă informaţii din mai multe surse şi, teoretic, poţi obţine răspunsuri din mai multe părţi punând o singură întrebare cu ajutorul acestora.
    Legat de “istoricul” unei persoane, îţi dau dreptate. Totuşi ne confruntăm cu acelaşi caz şi atunci când intrăm într-un centru de informare turistică. De unde ştiu eu că cel ce îmi oferă informaţii e în măsură să o facă? Bine, aici poate mă rezum eu prea mult la România.

  3. Pingback: hartapescar.ro. Fir întins și online, nu numai offline | Ghid Turistic Digital 2.0
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Bucureștiul, promovat cu ajutorul tehnologiilor digitale

Next Article

jurnalul.ro integrază programe de afiliere din domeniul turismului

Related Posts
Total
0
Share