După modelul de parteneriat dintre site-urile de ştiri realitatea.net şi money.ro cu veltravel.ro, întâlnim aceeaşi practică şi la jurnalul.ro cu rezervahotelonline.ro, site de turism deţinut de agenţia Katami Tours (SC Katamitours SRL).
De această dată, modelul de promovare pare a fi unul de afiliere, din moment ce toate interogările făcute în secţiunea dedicată sunt redirecţionate pe platforma de business 2 consumer a site-ului rezervahotelonline.ro, site ce facilitează accesul la peste 120.000 de hoteluri din toată lumea. Din păcate, nici pe site-ul în cauză, nici pe site-ul Katami Touris nu există informaţii despre acest sistem de afiliere destinat publicului larg.
De asemenea, jurnalul.ro a integrat şi o secţiune dedicată rezervărilor de bilete de avion prin programul eSky Partner Tool Kit.
Întrebarea rămâne valabilă: care sunt şansele ca publicul consumator de ştiri generaliste să fie interesat şi de pachete turistice?
Avand in vedere scaderea veniturilor din publicitatea de tip display, parerea mea este ca vom vedea din ce in ce mai multe astfel de incercari pe site-urile care produc continut.
Din pacate nu toate vor functiona, desi dupa parerea mea afilierea este un sistem bun, astfel incat s-ar putea sa vedem in curand si renuntari la astfel de parteneriate.
Dar conceptul de asociere exista si cei care produc continut vor cauta surse de venituri din afiliere fie ca vorbim de Booking.com sau alte sisteme hoteliere sau de cele dedicate biletelor de avion.
Putini vor reusi sa aiba rezultate, adica aceia care vor avea rabdare si vor testa diverse varianet de integrare.
Marius, pacat ca astfel de site-uri nu profita de pe urma unor astfel de parteneriate si in ceea ce priveste continutul pe care il genereaza. Vezi exemplul pe care l-am dat cand am vorbit de realitatea.net si money.ro.
Ar putea ajuta potentialii calatori sa isi faca o idee despre situatia curenta a destinatiei de care se intereseaza.