În urmă cu două zile, s-a anunţat cu surle şi trâmbiţe un partenerial între site-ul de turism veltravel.ro, deţinut de firma S.C. MEDIA SERVIMPEX SRL, şi site-urile de ştiri realitatea.net şi money.ro.
Click pentru a mări capturile de ecran
Din câte îmi dau eu seama, cele două site-uri de ştiri pur şi simplu încorporează site-ul veltravel.ro într-o secţiune distinctă de travel (1 şi 2), ceea ce mă duce cu gândul că:
- site-ul de turism profită de pe urma numărului mare de vizitatori al celor două site-uri de ştiri, deşi puţin probabil ca cineva ajuns pe unul dintre cele două site-uri dintr-o căutare după un subiect actual de ştiri (economice, sociale etc.) să fie interesat de o vacanţă; se aplică şi vice-versa;
- cum secţiunea travel a celor două site-uri esta ca un subdomeniu, acestea pot profita din punct de vedere al timpului petrecut pe site (nu pe o secţiune anume sau ştire) de vizitatorii ce ajung aici, în relaţiile cu advetiserii.
Dacă mă întrebaţi pe mine, cele două site-uri de ştiri ar putea profita la rândul lor de pe urma acestei practici în ceea ce priveşte numărul de accesări pe anumite titluri de ştiri. Pe pagina fiecărei destinaţii/pachet turistic etc. să se preia automat, printr-un widget, ştiri ce au legătură cu acele destinaţii, chiar dacă nu sunt tratate ca şi destinaţii turistice. La fel şi în secţiunea biletelor de avion sau în cea dedicată cazării; pot fi inserate ştiri despre industrie.
În trecut, veltravel.ro a practicat acest model de promovare, pentru că în fond şi la urma urmei asta e, şi cu site-ul gsp.ro, fără succes de altfel, dovadă faptul că secţiunea nu mai există (deşi a rămas în continuarea indexată în rezultatele Google).
Voi ce părere aveţi?