Analiza predicțiilor și retrospectiva anului 2012 în turismul online (III)

blogosfera de turismUltimele douã predicţii pentru 2012 care au mai rãmas de evidenţiat ca şi analiză și retrospectivã sunt cele ce vizau blogosfera de turism şi siturile de reduceri în turism.

Blogosfera de turism

Legat de blogosfera de turism, s-a întâmplat ceea ce am presupus, s-a conturat mai bine ca nişã în ceea ce înseamnã blogosfera româneascã, bloggerii au devenit mai vizibili atât colegilor din blogosfera generalistã, dar într-o oarecare mãsurã şi companiilor. Agenţiile de turism se apropie şi ele din ce în ce mai mult de blogosfera de turism, deşi eu, unul, le vãd încã cu reţineri şi asta pentru cã multe dintre ele nu au puterea financiarã sã susţinã aceastã nişã.
Un prim pas în conturarea blogosferei de turism l-a fãcut paravion.ro, care a invitat o parte din bloggerii de turism din .ro într-o ieşire la Moeciu. Aici, aceştia s-au prezentat şi au împãrtãşit între ei planurile de viitor în ceea ce priveşte proiectele pe care le coordoneazã.
S-a subliniat ideea cã paravion.ro, ca agenţie de turism online, are nevoie de conţinutul bloggerilor de turism, idee dusã mai departe şi în cadrul Târgului de Turism din primãvara lui 2012.
Vara lui 2012 a fost perioada în care mişcarea blogosferei de turism s-a concretizat într-o comunitate pe Facebook (mulțumită lui Iulian), ce în prezent numãrã 138 de bloggeri de turism, cãlãtori şi specialişti deopotrivã. Încă aștept cu interes să văd cum evoluează și inițiativa romaniantravelbloggers.com.
În cadrul conferinţei Marketing Online în Turism de la Piatra Neamţ, s-a estimat pentru prima datã mãrimea blogosferei de turism, ce se presupune a numãra peste 500 de bloguri de turism. Din pãcate, la momentul actual, niciun serviciu de monitorizare din cele existente (zelist.ro, mediabrief.ro etc.) nu furnizeazã statistici pe nişe. Cel puţin nu public.

Citește și Să luăm pulsul blogosferei nișate pe turism (III)

J’Info Tours a încercat sã se apropie, de asemenea, de bloggerii de turism prin campania Româneşte la Bran. Din pãcate, într-un mix cu bloggerii generalişti. Probabil pentru a evita suprapunerea audienţelor bloggerilor de turism. Cel puţin asta se vorbeşte printre publicitari. Vezi mai multe detalii în comentariile postării de aici.
La târgul de turism din toamnã, J’Info Tours a mai subliniat o datã nevoia agenţiei de a colabora cu bloggerii.
blogosfera de turism
Comunitatea a fost închegatã de întâlnirile Turism Market, întâlniri care deja încearcã sã deschidã noi orizonturi în ceea ce priveşte blogosfera de turism ca şi mediu de comunicare pentru agenţiile de turism şi alte pãrţi interesate.
Pânã la sfârşitul lui 2012 deja se vorbea în blogosfera de turism de trecerea de la blog ca pasiune la blog ca business.
blogosfera de turism
Aşa cum spunea şi Mãdãlin ieri, într-un articol pe Turism Market, anul 2013 va fi un an în care bloggerii de turism se vor afla din ce în ce mai mult în atenţia marketerilor de pe aceeaşi nişă. Rămân totuşi cu ideea exprimată la începutul acestui articol, dar în acelaşi timp sper că 2013 va fi mai mult decât un an al barterelor.
blogosfera de turism
Totuşi, mare parte din blogosfera de turism mai are de lucrat la felul în care se transmite informaţia şi, mai ales, la solidaritatea de breaslã mai ales atunci când vorbim de bloguri noi intrate de piaţă. Nici problemele legate de apartenenţa la un anumit statut nu sunt de ignorat. Faptul cã unii bloggeri au la activ nu ştiu câte destinaţii nu înseamnă că asta le conferã un statut de exploratori, de exemplu. E ca şi cum eu, care scriu despre turism online din 2005-2006, m-aş autointitula e-tourism ninja sau mai ştiu eu ce. Ignorăm faptul că am studii de specialitate. 🙂

Siturile de reduceri colective

Aşa cum am intuit la începutul lui 2012, pe parcursul anului siturile de reduceri colective, s-au mai așezat, altele au dispărut definitiv. Ca urmare a acțiunii ANAT, unele și-au luat licență de turism.

Tind să cred că promovarea pe siturile de reduceri s-a făcut mai responsabil. Multe nu am de spus în această privință, tind să cred că acest model de business se va așeza pe parcurs. Nu am putut să nu remarc totuși faptul că modelul de business a prins la câteva agregatoare de oferte turistice (ex. infoturism.ro prin serviciul dedicat oferteturism.ro).
Pe plan internațional sunt anticipate mișcări între operatorii din turism și companii ce oferă servicii complementare turismului (de exemplu, dacă te cazezi la Hotelul X, ai o cină gratuită la restaurantul Y). Găsiți ideea explicată pe larg într-una din propunerile de afaceri online din turism postate la articolul dedicat concursului de idei de afaceri online în turism.

Nu rata articolele retrospective ale anului 2012:

Total
0
Shares
0 comments
  1. Am renuntat la initiativa romaniantravelbloggers.com pentru ca domnul Iulian mi-a comunicat ca, citez – ”’In primul noi noi ne-am organizat deja si nu simtim nevoia sa fim sub aripa protectoare a cuiva …”

  2. J’Info Tours prin campania #Româneşte la Bran nu a încercat sã se apropie, de asemenea, de bloggerii de turism ci sa promoveze romanescul de la Bran. Inainte de a emite o parere se impune si o documentare corecta.

  3. @Roxana, eu cred că a fost o problemă de abordare a comunității. Ideea s-ar fi putut contura foarte bine. Un exemplu de succes poți vedea menționat chiar în acest articol. Nimeni nu se declară reprezentant al blogosferei, nimeni nu cere conținut pentru nu știu ce platformă, dar lucrurile se mișcă în beneficiul comunității bloggerilor de turism. Părerea mea, ca să zic așa!
    @PR Atelier, nu înțeleg de unde nevoia asta de a ne scoate ochii cum că nu ne documentăm ș.a.m.d. Dacă ne uităm puțin în urmă, se observă clar ca lumina zilei că J’Info a dezvoltat o afinitate pentru bloggeri, indiferent care îi sunt motivele. Ceea ce înseamnă că, indirect, susține această comunitate și și-o dorește aproape.

  4. @Petrus – cine citeste acest articol (respectiv declaratia ta) si nu stie despre ce e vorba ar intelege cu totul altceva decat ce am inteles noi si cei in stiinta de si la subiect. De aici si ‘reprosul’.

  5. @Petrus – personal am abordat comunitatea – unii mi-au raspuns, altii nu s-au obosit, unii au aderat etc. Ce a urmat se stie, ca intr-un final sa ma abordeze pe mine domnul Iulian, ca reprezentant al blogosferei. Se cam bat cap in cap ideile si orgoliile blogosferei de turism. La mine nu face sens asa ca nu ma leg ca cap fara sa ma doara.

  6. Buna ziua,
    Mi-a placut articolul si as dori sa intru in contact cu autorul acestui articol. Daca vededti acest mesaj va rog sa ma contactati la [text șters].
    Cele bune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Ce s-a întâmplat cu siturile de turism din portofoliul NetMedia România?

Next Article

momondo.ro

Related Posts
Total
0
Share