Skip to main content

A III-a ediție a seminariilor travelVision

Un apel telefonic la o agenție de turism:
– Faceți excursii în Egipt?
– Da, desigur!
– Spuneți-mi, vă rog, ce stațiuni balneare sunt acolo?
– Sharm-eli, Hurgada, Taba, Nuveiba …
– Stop! Nuveiba. Nuveiba e bine!
– Când doriți să plecați?
– A, nu, nu plecăm. Noi doar rezolvăm integrame.

În această seară am participat împreună cu colega de breaslă Adriana, online travel specialist la Accent Travel, la cea de-a treia ediție a seminariilor travelVision, seminarii prin intermediul cărora Marius Negre și-a propus să familiarizeze oamenii din agențiile de turism, și nu numai, cu turismul online.

Cum prima parte a seminarului a fost centrată pe tema deschisă în ediția de data trecută, la care nu am participat, am să redau doar schematic ce s-a discutat.

Conversii în campaniile AdWords

  • monitorizarea formularelor de plată pentru a descoperi comportamentul cumpărătorilor în timpul procesului de cumpărare;
  • cum ePayment a fost sponsor al seminarului, s-a discutat despre soluțiile de urmărire a comportamentului cumpărătorului cu ajutorul Google Analytics și al soluției de plăți ePayment, soluții cu ajutorul cărora se pot afla câte comenzi sunt într-adevăr plătite și câte nu; conform statisticilor ePayment, 85% din cei ce ajung în formularul de plată de pe siturile partenere ajung să efectueze plata.
  • soluția de plăți online de la ePayment permite trimiterea de remindere pentru cei ce abandonează procesul de cumpărare pentru a-i convinge să finalizeze procesul pe care l-au abandonat, având la dispoziție, direct din email, posibilitatea de a efectua plata.

Cum asiguri succesul unui magazin online

Pe scurt s-a discutat despre vizitatorii, conținut, link-uri și formulare.

Marius a făcut o trecere în revistă a ceea ce se cheamă noise vs. flow:

  • vizitatorii ce vin din siturile de știri pe siturile de turism convertesc mai puțin;
  • reprezentantul ePayment a făcut o mică paranteză și a prezentat soluția de plată prin sistemul ING Home’Pay ca opțiune de plată în pagina de produs de pe siturile partnere, soluție ce nu necesită furnizarea de date personale sau de card,  și nici nu determină cumpărătorul să abandoneze procesul, păstrând astfel flow-ul procesului de cumpărare; soluția a fost implementată pentru început pe situl paravion.ro.

SEO pentru agențiile de turism

A doua parte a seminarului a fost dedicată procesului de SEO pentru agențiile de turism și a constat într-o sesiune introductivă ce a vizat elementele de bază în SEO: conținut, link-uri și arhitectura sitului în contextul procesului de SEO on page (conținut unic, titlu, descriere) și off page (link-uri relevante, reputație).

  • Titlurile paginilor, descrierea acestora și cuvintele cheie influențează rezultatele căutărilor, cu mențiunea că cuvintele cheie în metadatele paginilor nu mai influențează așa de mult rezultatele căutărilor;
  • Descrierile ce conțin cuvinte cheie influențează din ce în ce mai mult rezultatele căutărilor;
  • Descrierile ce conțin un call to action clar atrag vizitatori;
  • Titlurile paginilor trebuie să fie formate din maxim 11 cuvinte, 70 caractere și marcate ca atare;
  • Arhitectura, adâncimea link-ului cât mai mică, pagini cât mai aproape de homepage influențează indexarea în motoarele de căutare; văd că din punct de vedere a adâncimii link-ului (vezi un exemplu de așa nu aici);
  • Informează vizitatorul despre poziția sa în navigarea pea sit prin breadcrumbs – indicii despre unde se află pe pagină;
  • Pentru o mai bună indexare, găzduiește imaginile pe un subdomeniu al sitului de agenție și folosește-le de acolo în paginile în care ai nevoie.

Pe scurt, acestea au fost principalele aspecte abordate. Probabil veți avea ocazia să completați cele de mai sus cu informațiile ce se regăsesc în prezentarea lui Marius, în momentul în care aceasta va fi disponibilă pe blogul său.

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

0 thoughts to “A III-a ediție a seminariilor travelVision”

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.