Pachete turistice vândute prin programele de teleshopping

În timpul celei de-a XXVI-a ediţii a Târgului de Turism al Românie, noiembrie 2011, MIXMONTAN S.R.L., compania ce detine postul de televiziune Travel Mix și alte canale media ca Televiziunea Valea Prahovei TV, Ziarul Valea Prahovei şi postul de Radio Best FM, a lansat un sit de tip hypermarket turistic, ce poate fi accesat la adresa travelteleshopping.ro.

Noutatea constă în faptul că ofertele sunt prezentate atât în varianta clasică, text și imagini, cât și video, înregistrările video fiind transmise inițiat în cadrul programului Travel Teleshopping de pe postul de televiziune amintit. Înregistrările ce însoţesc ofertele prezente pe sit sunt găzduite pe canalul de YouTube TravelTeleShopping. Postul de televiziune Travel Mix poate fi urmărit live aici, iar prin cablu în rețelele DigiTV, Focus Sat, Next Gen, UPC, Adnet TV și Ines.

Revenind la situl travelteleshopping.ro, ofertele produse de agenţii de turism turoperatoare sunt grupate în categorii, ce pot fi întâlnite pe orice sit de agenţie de turism, ca oferte de Crăciun, Revelion, Ski, Destinații Exotice, City-Breaks, Circuite etc. De asemenea, ofertele pot fi alese şi în funcţie de tipul de contractare: pachete last minute, oferte speciale, early booking etc. În cazul în care vizitatorii sitului dorest o ofertă personalizată, o pot cere folosind formularul dedicat.

Aşa cum am menţionat mai sus, ofertele sunt prezentate atât prin text şi imgini statice, cât şi prin intermediul unor clipuri de prezentare. Fiecare ofertă are indicat printr-o pictogramă specifică tipul transportului inclus în oferta propriu-zisă. Aşa cum am mai menţionat în trecut, numele agenţiei de turism turoperatoare ce oferă un anume pachet turistic ar spori gradul de încredere al potenţialilor clienţi în buna desfăşurare a sejurului contractat.

Situl vine şi în întâmpinarea vizitatorilor ce doresc pachete turistice încadrate într-un anume buget, ei putând face căutări pentru segmente de bugete disponibile. Din păcate, pentru moment această opţiune funcţionează independent de gruparea ofertelor turistice. Probabil, în momentul în care ofertele vor fi mai numeroase, tipul acesta de filtrare va fi posibil la nivel de categorie şi nu se va aplica doar general.

Trebuie să menţionez faptul că situl este doar o platformă de prezentare a unor oferte turistice, contractarea acestora făcându-se prin agenţiile ce pun la bătaie aceste oferte, imediat după plasarea comenzii pe sit.

Exceptând prezentările video pentru destinaţiile expuse pe sit, serviciul de prezentare în sine nu diferă foarte mult faţă de alte servicii existente pe piaţă (ex. infoturism.ro, secţiunile dedicate de pe okazii.ro sau orice alt agregator de servicii turistice văzut ca platformă de intermediere între potenţiali clienţi şi agenţiile de turism), singura concurenţă reală fiind situl de prezentări video turistice videoguide.ros au turismtvonline.ro.

Lucrul bun e faptul că prezentările video nu sunt intruzive şi enervante aşa cum sunt cele pentru produse de uz casnic sau mai ştiu eu ce alte pastile slăbit. Nici nu ar avea cum atât timp cât nu există o persoană care să le fi fost în fiecare din destinaţiile prezentate. Şi chiar dacă ar exista, imactul asupra vizitatorilor diferă în funcţie cultura acestora. Un impact mare asupra potenţialilor clienţi cred că l-ar avea impresiile celor care au văzut locurile respective şi au beneficiat de serviciile incluse în ofertă. Se pot găsi uşor pe situri de recenzii, bloguri nişate pe turism, forumuri etc. Prin parteneriat cu siturile în cauză se pot introduce în pagina de prezentare a fiecărei oferte.

 Nu ştiu câte de mult convertesc clipurile video în cazul dat, dar dacă mă uit la cum au evoluat lucrurile în ceea ce priveşte siturile orientate pe conţinut video de vacanţă, n-aş putea să mă pronunţ în ceea ce priveşte succesul platformei travelteleshopping.ro.

[travelteleshopping.ro via horeca.ro]
Total
0
Shares
0 comments
  1. Cu siguranta formatul trebuie imbunatatit. D-ra turuie textul si dupa 20 de secunde totul iti pare monoton si neinteresant. Asa cum ziceai si tu, formatul „de succes” de tip testimonial teleshoping contine marturiile celor care au fost acolo. Defapt acest format se bazeaza exact pe faptul ca un om care a folosit acel produs poate convinge mult mai bine decat un actor sau prezentator care a invatat un text. Deci eliminand exact elementul esential, si-au minimizat destul de mult sansele ca aceste materiale sa converteasca. Dar in final da, cred ca acest tip de promovare are potential.

    1. Sa speram ca proiectul nu va fi abandonat.
      Asa cum am mentionat, promovarea turistica prin clipuri video online mai are de asteptat. Daca pentru produse abia vedem astfel de testimoniale, stiu ca facea asta un magazin online care imi scapa acum, pentru servicii nu stiu ce sa zic.
      Ma gandesc ca ar avea succes doar integrate in emisiuni deja consacrate de travel, unde pachetele pot fi prezentate direct de la fata locului de prezentatori aventurieri 🙂 – vezi emisiunea „Cu lumea-n cap” de pe Prima.
      TravelMix nu e inca o televiziune mainstream, care sa poata directiona vizitatori pe situl amintit, dar incercarea moarte n-are. Trebuie schimbat doar modul de abordare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Plata parcării prin SMS, din ianuarie 2012 și în București

Next Article

A III-a ediție a seminariilor travelVision

Related Posts
Total
0
Share