Într-unul din posturile trecute, menţionam faptul că reconstrucţiile 3D, combinate cu realitatea augmentată, pot fi folosite în promovarea turistică a unor zone mai puţin accesibile publicului larg. La fel de vine, aceste tehnologii pot reda – parţial – experienţa pe care turistul o poate trăi dacă achiziţionează un anumit produs turistic.
Foto: Perfect Tour, CruiseExperience 3D
Doar imaginaţi-vă într-o încăpere reconstituită 3D, o cameră de hotel, de exemplu, cu valurile mării auzindu-se discret, în timp ce parcă întreţin muzica de vacanţă de pe un post local de radio. Imaginaţia este, totuşi, relativ limitată, pentru că poate sau nu să antreneze simţurile care amplifică trăirile.
La ora actuală, în România, agenţiile de turism îşi transpun turiştii în destinaţia de vacanţă prin intermediul panourilor cu personaje în vacanţă sau a mascotelor. Turistul îşi încadrează faţa într-un decupaj, îşi face poză, se amuză, îi rămâne numele agenţiei de turism întipărit în minte, pleacă acasă şi, la un moment dat, e posibil să cumpere ceva de la agenţia în cauză.
Perfect Tour, una dintre agenţiile de turism ce încearcă online-ul cu degetul, abordându-l din mai multe perspective, a înlocuit panoul din carton cu personaje cu o aplicaţie 3D, CruiseExperience 3D.
Sorin Văduvoiu, director executiv Perfect Tour, spune că este o aplicaţie de realitate augmentată, prin intermediul căreia doritorii se pot vedea live la bordul unei nave sau se pot transpune în universul Disney, destinație pentru care agenţia are pregătite pachete speciale.
Aplicația a fost folosită inițiat în cadrul showroom-ului de croaziere ce a fost organizat în februarie, în cadrul Băneasa Shopping City din București.
Iată mai jos cum funcționează aplicația Cruise Experience 3D, extras din comunicatul de presă:
Tot ceea ce trebuie sa faca acestia este sa se lase filmati si sa interactioneze cu aplicatia. Iar CruiseExperience 3D le va arata pe un videowall cum s-ar simti intr-o cabina luxoasa, la o cina romantica intr-un restaurant stilat de pe vas, la o masa de joc dintr-un casino etc.
Florin de la drumliber.ro a fost prezent la Târgul de Turism și a testat aplicația. Mai jos avem o imagine cu rezultatul testului, adică Florin transpus, printr-un decupaj ca dintr-o revistă, că altfel nu știu cum să îi spun, în universul Disney.
Foto: Florin Arjocu, Aplicație interesantă dar cu scăpări tehnice, la cei de la Perfect
Realitate augmentată, 3D? Mai degrabă pop-art digital. Până și artistulului Ion Bârlădeanu i-ar fi ieșit mai bine. În fine, aplicația este de interes pentru vizitatori, mari sau mici, și, probabil, o provocare pentru echipa Perfect Tour care va lucra la îmbunătățirea acesteia și folosirea ei și în alte scopuri. Pentru moment, aplicația presupune prezența vizitatorilor în standul Perfect Tour, imaginile generate fiind încărcate într-un album foto pe pagina de Facebook a agenției.
În clipul de mai jos puteți vedea câteva exemple mai apropiate de conceptul de realitate augmentată.
Acuma sper ca nu va suparati, dar se mai stie ceva despre acei ochelari ce vor a inlocui televizorul?
Ma mira ca nu se folosesc acele proiectore tipic cinema la astfel de expoziti, ma face sa ma mira ca mai vad si astazi mai multe televizoare suprapuse pentru a creea o singura imagine.
Ionel, la ce tip de ochelari de referi? Tehnologiile au evoluat în mai multe direcţii, drept pentru care trebuie să fii mult mai specific.
Remarca ta legată de televizoarele suprapuse e chiar hilară.