Nu vă aşteptaţi să găsiţi cine ştie ce agenţie de turism sau altă companie din turism în top social brands Romania, top întocmit de revista Biz.
Cred că mai avem de aşteptat pe puţin 5 ani de zi până când vom putea vedea în primele 5 poziţii branduri româneşti din turism adepte ale practicilor social media. În prezent, nici măcar Paralela 45, agenţie de turism care se bucură de cel mai de încredere brand autohton la categoria agenţii de turism, nu îşi găseşte locul în topul dedicat, deşi a încercat fel de fel de abordări ale social media.
Exemplul de mai sus nu este întâmplător, doar faceţi o comparaţie între topul celor mai de încredere branduri româneşti şi cel al celor mai sociale branduri şi o să înţelegeţi de ce. Turismul a rămas undeva pe ultima pagină de notiţe în materie de social media.
Revenind la topul celor mai sociale branduri româneşti, undeva în ultimele 10 locuri din clasament, găsim KLM România, singurul brand care are legătură cu turismul. În 2012 brandul se regăsea în primele 20 de poziții ale topului. Din păcate, nu este o companie românească, ci doar o companie ce activează pe piaţa din România și, în același timp, pune mare accent pe social media, integrând în mixul de comunicare cele mai de impact strategii și mijloace de comunicare în social media ale momentului, de la aplicaţii-concurs pe Facebook, la campanii în blogosferă, cum a fost şi campania În jurul lumii cu Sky Team și românii pentru care a fost premiată în cadrul eTravel Awards 2013.
În prezent, compania se bucură de 40.487 fani pe Facebook, 509.830 urmăritori pe Twitter, 1.536.439 de contacte pe Google Plus, 9.805 abonați la canalul de Youtube. În afară de pagina de Facebook locală, celelalte canale social media sunt cele globale ale KLM.
Mai multe detalii despre ce aspecte s-au luat în considerare la întocmirea topului găsiți în articolul din Revista Biz.
[via manafu.ro]