Skip to main content

getalocal.in, de la nominalizat eTravel Awards la nominalizat Elance Fuels Bold Ideas

De getalocal.in am aflat când făceam jurizarea pentru eTravel Awards, eveniment pentru care proiectul nu era încă pregătit, asta pentru că nu avea o bază solidă de ghizi locali, iar în materie de locuri de interes sugera oraşe total anapoda.
Dar să nu insistăm pe lucrurile evidente şi să vedem cum a fost gândit proiectul de către Veronica Niţă, iniţiatoarea sa. După cum ea îl descria, este un fel de Couchsurfing fără canapea. GetAlocal este sau se vrea a fie o platformă de conectare a călătorilor cu localnicii gata să le facă un tur al oraşelor lor de reşedinţă, să îi introducă în cultura locului, gratuit sau contra unei anumite sume.
Ca şi comparaţie, pot spune că platforma Get a Local încearcă să fie un pic din două proiecte pe care le cunosc, dar cu implicaţii la nivel global: romaniatourismguides.ro, un proiect promiţător, dar abandonat din lipsă de timp şi resurse, şi Blogosfera de Turism, un grup pe Facebook care pe lângă scopul de a ţine la curent bloggerii de turism cu ce se întâmplă în zona lor de interes este menit să îi conecteze pe aceştia atunci când ajung într-un anume loc din ţară, facilitând astfel blog meet-urile de profil. 🙂
Proiectul GetAlocal va beneficia şi de o aplicaţie mobilă care va include datele de localizare atât ale călătorului cât şi ale localnicului şi îi va conecta pe aceştia fără a complica procesul.
De curând, Veronica şi-a înscris proiectul într-o competiţie dedicată startup-urilor, Elance Fuels Bold Ideas, organizată de către platforma de freelancing Elance.
Ce nu înţeleg eu e de ce unii oameni nu se focusează pe dezvoltarea propriu-zisă a ideilor, ci, mai degrabă, pe obţinerea de finanţări pentru aceasta?. Îmi pun întrebarea strict pe proiectul pe care vorbim, având în vedere că din primăvară şi până acum nu am observat vreun progres (sau poate nu e pus corespunzător în evidenţă, ceea ce iar nu e bine). Ca să poţi obţine finanţare trebuie să dovedeşti că ai o bază de la care poţi pleca, un produs/serviciu cât de cât funcţional, dincolo de stadiul de prototip, altfel ar trebui să te rezumi strict la competiţiile de idei de startup, gen Arena Urşilor.
Până când GetAlocal va prinde mai bine contur, călătorilor nu le rămâne decât să caute tururile gratuite de oraş. Până şi Bucureştiul are aşa ceva. Chiar aşa, cum sună o aplicaţie mobilă sau un sit care să indexeze tururile gratuite în oraşele din România.
Voi cum vedeţi dezvoltarea unei astfel de platforme? Aţi merge într-o competiţie cu ceva ce nu a fost lansat încă?

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.