Mai jos găsiți câteva highlights aduse la cunoștință publicului de către vorbitorii din cadrul panelului de online travel de la GPeC 2013.
Ponderea dintre offline si online
Dragos Anastasiu:
2% cumpara bilete de autocar online in Romania
Marius Negre
7-10% biletele de avion sunt vandute online
Remus Visan
20% rezerva online, 70% offline – dar search-ul se face online
Dragos Anastasiu declara ca nu se vinde online, pentru ca oamenilor le e inca frica sa plateasca online (Really?), iar Remus Visan ne declara ca e deja imposibil sa dai tepe online.
Cum ar arata o campanie de marketing de 360 pe online si ce
pondere din bugete sunt investite?
Marius – Nu exista o campanie buna.
Remus – Nu exista o reteta exacta. Au scazut cautarile pe Google pentru bilete de avion cu 4-5%.
Dragos – Viitorul este Multi-Channel, vorbim de ROPO (reaseach online purchase offline).
Se vorbeste despre probleme ca:
- revanzatorii isi asuma raspunderea in caz ca ti se intampla ceva invacanta in loc ca aceasta responsabilitate sa fie la tour-operatori;
- toata lumea spune ca este o problema ca oamenii nu stiu ca baniipentru biletele de avion nu se restituie;
- search & compare in Romania nuexista.
Black Friday in travel
Dragos vorbeste despre faptul ca “vacantele se cumpara la promotie”, la bilete de avion (Paravion si Tripsta) sa nu ne asteptam la Black Friday.
In concluzie, suntem mult in urma din toate punctele de vedere.