PayU: In 2014 doar la 0,1% din totalul comenzilor online procesate au fost incercari de fraudare
Valoarea totală a tentativelor de fraudă detectate de PayU s-a ridicat anul trecut la 550.000 de euro. Comerțul electronic este un mediu din ce în mai sigur pentru afacerile din România, tendință confirmată și de statisticile furnizate prin intermediul Eurobarometer care arata ca doar 36% dintre români sunt ingrijorați de securitatea plăților online, iar 70% dintre cei intervievați sunt siguri că se pot proteja online, procent similar cu media europeana de 74%.
Fraude cu carduri în Brașov și stațiilunile de pe Valea Prahovei
În perioada septembrie 2014 – decembrie 2014, o grupare infracțională a solicitat şi obţinut de la mai multe instituţii bancare POS-uri cu preautorizare, prin intermediul unor societăţi comerciale cu profil turistic.
Turiștii străini au adus €1,1 miliarde anul trecut în România
Deși platformele de rezervare online acoperă un segment important al pieței, doar 32,8% dintre turiști și-au organizat singuri sejurul, 44,5% preferînd să apeleze la serviciile unei agenții de turism.
Explozie mobile: crestere de 90% a comertului prin terminale mobile, in Europa
In Europa, cumpărăturile de pe desktop-uri s-au ridicat la 132,5 miliarde de euro, iar pentru 2015 este previzionată o creștere pana la 140,5 miliarde de euro. Mobile-ul a acoperit 23,8 miliarde de euro anul trecut, dar va creste cu 88,7% anul acesta, pana la 44,9 miliarde de euro. Marea Britanie, Germania si Franta sunt principalii jucatori in zona de eCommerce din Europa, impreuna acoperind 87% din aceasta suma, in 2015.
Serviciile de transport persoane contra cost, de tip taxi sau închiriere, se pot efectua doar atunci când deţinătorii autoturismelor deţin un atestat profesional valabil, o vechime de cel puţin doi ani şi o vârstă de minimum 21 de ani, precizează comisarul şef Florentin Brăcea, directorul Poliţiei Rutiere din România. Explicaţiile Direcţiei Rutiere au în vedere aplicaţia Uber recent lansată în Bucureşti, aplicație de tip ride-sharing, prin intermediul căreia clienţii se pot conecta cu şoferii disponibili contra cost.
Olanda va continua să se opună aderării României la Schengen, spune ambasadorul Matthijs van Bonzel
MATTHIJS VAN BONZEL, ambasadorul regatului Ţărilor de Jos în România, consideră că România nu este încă pregătită pentru aderarea la Schengen datorită deficiențelor din legislaţie, sistemului judiciar, datorită funcţionării lui, datorită eficienţei limitate şi imparţialitate în modul de aplicare a legilor, datorită corupţiei instituţionale.
Portofelul Electronic – noutate absoluta pentru restaurantele cu autoservire
Portofelul Electronic, soluția celor de la Magister Software, permite inregistrarea comenzilor in paralel cu servirea efectiva, imbunatatind semnificativ viteza de servire. In plus, clientii sunt eliberati de obligatia platii imediate a comenzii. Achitarea comenzii se face la ieșirea din restaurant prin prezentarea protofelului electronic.
Startup-uri admise la MVP Academy
- SafeDrive: aplicație mobilă care îmbunătățește siguranța traficului răsplătind șoferii care nu utilizează telefonul la volan cu puncte care pot fi apoi convertite în produse și servicii;
- Unloq: software care propune o nouă modalitate de autentificare și autorizare a tranzacțiilor care înlocuiește parolele cu dispozitive, oferind astfel utilizatorilor mai multă siguranță, simplu și gratuit.
Soluții cu aplicabilitate în turism și industriile conexe la Innovation Labs 2015
- Feeparking – platforma ce oferă soluții independente pentru achitarea taxelor de parcare
- Nu te supara – sistemul ce rezolvă printr-o simplă atingere de buton problema notificării de către client a ospătarului într-un restaurant sau bar.
- ParkMe – mecanismul smart de ghidare a șoferilor către locuri de parcare libere din apropiere.
- Menoo– aplicația care vrea să reinventeze conceptul de meniu de restaurant.
- Newseum – aplicația care oferă o altfel de experiență de explorare a muzeelor românești.
- City365 – aplicația de recomandări care oferă reduceri bazate pe localizarea clientului în funcție de magazinele și localurile din apropiere.
77% dintre consumatori au probleme când călătoresc în UE
Conform sondajului realizat de ECC Romania în perioada 12 Martie 2015 – 16 Martie 2015, la Targul de Turism al României, 77% dintre consumatoriau avut probleme în timpul călătoriilor lor în Uniunea Europeană, în general probleme legate de întârzierea sau anularea mijlocului de transport (în principal avion), dar și probleme legate de bagaje.