România este printre primele țări din Europa la viteza de acces la Internet iar, un avantaj în ceea ce privește accesul călătorilor români la serviciile de turism online, mai ales în stadiul de planificare a călătoriei. Conform unui studiu realizat de momondo în 2017, jumătate dintre călătorii români își planifică vacanța prin intermediul site-urilor dedicate călătoriilor.
Site-urile de călătorie, la fel de importante în planificarea vacanței ca sfaturile familiei sau prietenilor
Potrivit studiul momondo realizat în rândul a aproximativ 25.000 de respondenți din 23 de țări la nivel global, în medie 45% dintre călători caută inspirație pentru vacanță de la prieteni sau familie, 39% pe site-urile de călătorie și 24% iau decizii din informațiile primite din rețelele sociale și, în egală măsură, prin agențiile de turism.
Călătorii români consultă în aceeași măsură părerile familiei sau colegilor (54%) despre vacanță așa cum caută inspirație în online, pe site-urile de călătorii (50%). Popularitatea serviciilor online specializate în călătorii arată faptul că românii urmăresc cu interes piața furnizorilor ofertelor de călătorie la nivel global și, totodată, că doresc să își planifice călătoriile în mod independent, alegând oferta care se potrivește cu propriile așteptări.
Datele sunt în concordanță cu ultimele date Google în ceea ce privește comportamentul călătorilor români când vine vorba de sursele de informare: 54% dintre români caută informații despre destinații turistice pe Google, în creștere cu 20% de la an la an. În ceea ce privește destinațiile externe, 46,5% dintre căutarile pe Google au ca scop găsirea de informații despre destinații, iar 42,2% dintre căutari vizează transport aerian. În privința destinațiilor internet, 58% dintre căutări au ca scop găsirea de informații despre destinații, iar 20% vizează transportul aerian.
La scară europeană, printre cei mai mulți utilizatori ai site-urilor de călătorie vin din Italia (51%), Turcia (49%), Spania (46%), Portugalia (43%), Olanda (42%). La nivel global, brazilienii (54%) și chinezii (52%) se informează cu ajutorul site-urilor de călătorie.
Accesul rapid la diverse servicii și independență în planificare, important pentru toate vârstele
Când vine vorba de percepția locală, atât femeile, cât și bărbații din România accesează în egală măsură site-urile de călătorie. Mai mult de jumătate dintre românii care au din ce în ce mai mult ca reper site-urile specializate de călătorie au vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani (54%), fiind urmați de cei cu vârsta de până la 65 de ani (53%) și de 40% dintre tinerii între 18 și 22 de ani.
CITEȘTE ȘI: STUDIU Google: cine este turistul român?
Studiul a fost inițiat de momondo în 2017 în rândul utilizatorilor din 23 de țări: Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franța, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Elveția, Suedia, Turcia, Marea Britanie. Sondajul a implicat 24.700 de persoane, inclusiv aproximativ 1.000 de respondenți din România, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, bărbați și femei. Respondenții au putut selecta mai multe răspunsuri la întrebarea adresată în chestionar.