Skip to main content
Navitel CR900, ambalaj, cutie

Review de călător: camera de bord Navitel CR900

La finalul lui aprilie, m-am ales cu încă o cameră auto de bord de la Navitel – CR900, doar pentru că am fost curios să aflu care-s planurile companiei Navitel în România. Am testat-o și am scris recenzia asta ca să știi pe ce dai banii înainte de a pleca la drum.

Navitel CR900 vine într-o cutie ca cea din imaginea de mai jos, împreună cu accesoriile (ventuză pentru parbriz, o lavetă mică de microfibră pentru lentilă și display, cablu de alimentare, manual de utilizare).

Navitel CR900, ambalaj, cutie

Are următoarele specificații:

General

  • Procesor MStar MSC8328
  • Carduri SD de până la 64 GB
  • G-Sensor
  • Mod Parcare

Înregistrare

  • Format inregistrare MOV
  • Compresie Video H.264
  • Rezoluție Video 1920х1080 FullHD
  • Frecvența cadre 30
  • Format Imagine JPG
  • Rezoluție Imagine 12 MP

Lentile

  • Tip lentile Lentilă din sticlă cu 4 straturi
  • Senzor imagine Sony Exmor R CMOS
  • Unghi de vizualizare 120°

Afișaj

  • Ecran tip TN
  • Mărime ecran 2.7″
  • Rezoluție 960х240

Prețul este de 279 de lei de la cel.ro, evoMag sau eMag.

Din punctul meu de vedere, camera se încadrează în segmentul entry level, este mult sub Navitel R1000 ca performanțe. Când spun performanțe mă refer la calitatea sunetului, imagine și unghi de filmare mai mic.

Deși sunetul este inteligibil, îți dă o senzație de sunet estompat.

Navitel CR900, lentila

Imaginea este clară în lumină bună, dar contrastele pun în dificultate camera cu tot cu lentila ei în 4 straturi și senzor de imagine Sony. Asta se vede cel mai bine la trecerile de la întuneric la lumină (ieșirile și intrările în pasaje, pe sub poduri etc.) sau pe vreme noroasă, când abia mai distingi numărul celui din fața ta. De stop – cadru în aceleași condiții nici nu poate fi vorba. Din păcate, nici această cameră nu permite montarea de filtre de polarizare, așa că așteaptă-te la înregistrări cu reflexii ale parbrizului ca și … layere. 🙂

Așa cum am spus mai sus, în condiții de lumină bună este O.K.: poți identifica numărul celui din față până în 5 metri, poți identifica numarerele de înmatriculare ale celor ce trec pe lângă tine la stop – cadru etc.

Legat de montare, în specificații se menționează faptul că ventuza face priză inclusiv pe suprafețe neregulate, dar cu toate acestea eu n-am reușit să prind camera pe moțul parbrizului (suprafața mată/punctată din spatele oglinzii retrovizoare.

Singurul avantaj al camerei e cel legat de faptul că acceptă carduri microSD de capacitate mai mare în comparație cu Navitel R1000.

Ca și ușurință de utilizare a meniului nu diferă cu mult față de modelul R1000.

Navitel CR900, ecran, display

Și încă un lucru pe care nu știu unde să îl încadrez, la avantaje sau dezavantaje, am impresia că G-Sensor-ul e mult mai sensibil decât pe R1000. Spun asta pentru că am găsit în folderul de fișiere blocate înregistrări pe care nu mi le aduc aminte să le fi salvat eu, iar incidente în trafic n-am avut.

Îți recomand să cumperi camera doar dacă nu ai mari pretenții în privința tranzițiilor de la zone întunecate la zone luminate. Filmările sunt O.K. pentru scopul pentru care a fost făcută camera, dar dacă vrei să mai faci și ceva montaje, mai bine te orientezi spre altceva.

Îți las mai jos un clip video cu tranziții de la lumină la umbră, fapte-n trafic, filmare în condiții de ploaie, filmare în lumină bună, test sunet (pe finalul filmării), alte fapte-n trafic.

O poți achiziționa la prețul de 279 de lei de la cel.ro, evoMag sau eMag.

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.