Skip to main content

Skoda Rapid 2018 după 2 ani de folosință

Iată-mă și în poziția în care fac o recenzie unei mașini proprietate personală. În toamna lui 2018, am profitat de ultimul program RABLA necondiționat de un ITP valid și-am dat Solenza ca să ne luăm o Skoda Rapid din 2018.

Înainte de a intra în detalii, țin să menționez că n-am fantezii cu mașini, nu îmi face plăcere să citesc presă auto sau să mă documentez pe subiecte auto, în afară de cele mainstream. Plus de asta, am permis din 2002, urăsc traficul din oraș, îmi place să conduc la drum lung și în ultimii 17 ani am condus o Dacia 1310, un Logan 1.6, o Dacia Solenza și un Logan MCV hibrid. N-am pretenții de cunoscător, așa că hate-ul gratuit nu-și are rostul aici. Pentru mine mașina e doar un mijloc de a ajunge din punctul A în punctul B … în siguranță.

Ce ne-am dorit?

Ca alternativă la Skoda Rapid am avut un Opel Cross Land X, la care am renunțat din motive de buget limitat și spațiu. Nu, o cutie portbagaj nu ne rezolva problema. Și nicio îndatorare mai mare decât a fost cazul pentru Skoda.

Da, știu, boss, dar ai degeaba portbagaj voluminos, dacă ai 95 CP și motor 1.0 TSI!. Da, boss, all good, nu facem liniuțe, nu facem depășiri din scurt, nu ne grăbim nicăieri. Bine, eu, ea … câteodată.

Bun, la aproape 2 ani de zile de la achiziție pot spune că am făcut alegerea corectă. Ne place, și mie și ei. În afară de buget, am mai luat în considerare:

  • Faptul că e construită pe aceeași platformă cu VW Jetta;
  • Elemente de siguranță pentru copil, sistem electronic de control al stabilității;
  • Confort pe timp de iarnă (geamuri cu protecție termică, oglinzi încălzite, încălzire în scaune, duze stropitoare parbriz încălzite);
  • Accesibilitate piese și reparații.
  • Singurul compromis pe care l-am făcut a fost culoarea, blue energy, dar în timp m-am obișnuit cu ea. Era singura mașină disponibilă în timp util pentru a ne încadra în programul RABLA.

Skoda Rapid 2018 după 2 ani de utilizare

Avem deja 15.000 de km parcurși cu mașina și putem spune următoarele:

  • Consumul mediu pe termen lung este de 7%; la drum lung, la o viteză constantă de 120-130 km/h, este de ~6%.
  • Îți dă emoții la 120-130 km/h dacă bate vântul cu peste 30 km/h.
  • Mulajul scaunelor din față are pe șezut o denivelare, spre partea din spate, care pentru mine e inconfortabilă. Mă simt ca și când aș sta cu fundul pe bară dacă mă lipesc de spătarul scaunului.
  • Bricheta auto e poziționată mult prea aproape de frâna de mână, poate incomodă dacă ai mereu ceva conectat acolo (ex. camera de bord).
  • Spre deosebire de alte mașini, la Skoda Rapid bricheta auto e alimentată permanent.
  • Sistem stupid de stropit parbrizul și pornit ștergătoarele – întâi pornesc ștergătoarele și abia apoi începe să țâșnească apa. Dacă-l ai plin de praf și vrei să-l speli, riști să-l zgârii. Nu, nu se poate controla procesul de pe undeva.
  • Te poți conecta cu telefonul la sistemul audio al mașinii, agenda se afișează pe display-ul sistemului audio/multimedia Swing MIB2 și poți face de acolo ce ai nevoie, doar nu sta de vorbă conectat la boxele mașinii atunci când staționezi, se aude de afară.
  • Am observat târziu că display-ul sistemului multimedia are o dungă fină pe mijloc, de sus până jos (sau de jos până sus, depinde cum vrei să o iei), ca și când ar fi plesnit. Nu m-am obosit să văd ce și cum.
  • Nu știu ce premii are ăla care gândește echipările, dar dacă pui senzori de parcare pe spate, pune și pe față. 😀
  • Îmi plac liniile elegante ale design-ului.
  • Pentru cei ce stau în spate rămâne suficient loc atunci când scaunele din față sunt date în spate la maxim (bine, pentru din ăștia ca mine). De asemenea, au în uși suporți dedicați pentru câte o sticlă de apă de 0.5 l.
  • Portbagaj spațios cu cârlige de susținere pentru o plasă de asigurat bagaje, priză 12V.

La echiparea pentru care am optat noi am mai plusat noi cu covorașe, tăviță pentru portbagaj și cauciucuri de iarnă.

I-am făcut inaugurarea imediat ce am luat-o cu un drum până la Agigea, apoi am dus-o pe Transbucegi, câteva drumuri la Jupiter, Cluj, Transalpina, zona Câmpulung Muscel și, evident, A. a folosit-o foarte mult în oraș.

Computerul de bord permite upgrade la Skoda Connect, ce permite controlul mașinii din telefon. În lipsa lui, mi-am ocupat spațiul în telefon cu aplicația MySkoda, care primește strict informații despre revizii și replică în format electronic manualul de utilizare a mașinii și ajută identificarea service-urilor autorizate din zonă.

CITEȘTE ȘI: 5 aplicații mobile de instalat înainte de a pleca la drum prin România

Primele revizii (schimb ulei, schimb filtru ulei, filtru aer și polen etc.) au constat împreună aproape 1.100 lei la Brady Auto. Da, da, la service de ăla de cartier era mai ieftină mâna de lucru, dar finanțarea, garanția etc. te obligă să o faci la reprezentanță.

Nu mă interesează ce ne-am fi putut lua SH, am vrut să ne miroasă a nou, să avem garanția lucrului pe bune. Merge pentru roadtrip ca unsă. 🙂

CITEȘTE ȘI: Cu mașina prin Mallorca: Valldemossa, Cap de Formentor, Portocristo

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.