Cum promovăm turismul românesc pe internet?

Ca urmare a invitaţiei lui Cristian Manafu, ceva oameni au pus cap la cap ideile lor de promovare a turismului românesc pe internet.

Bineînţeles, s-au punctat principalele modalităţi de promovare a turismului în spaţiul virtual ca site-uri de prezentare, bloguri, forumuri, panoramări, reconstrucţii virtuale, invitaţii la testarea serviciilor de cazare etc. Mai toate aceste aspecte au fost tratate, într-un fel sau altul, pe acest blog.

Dacă despre greşelile frecvente pe semi-site-urile de turism electronic am vorbit aici şi aici, nu mi-am îndreptat atenţia şi asupra forumurilor. Unii participanţi au pus .ro-ul în coada forumului şi au fost de părere că este un mijloc bun de promovare. Dar care sunt cele mai des întâlnite greşeli în acest tip de promovare?

Am remarcat, din experienţa mea pe forumuri, că astfel de promovări sunt agasante atunci când se fac fără acordul adminilor şi în ciuda protestelor comunităţilor ce se simt spamate. Astfel de promovări trebuie făcute cu acordul acestora, ca şi când ar veni ca o recomandare de la un user care a trăit un eveniment şi a fost într-un anume loc şi, nicidecum, ca simple oferte servite la rece, copiate din pliantele agenţiilor.

Nici măcar în comunităţile nişate nu merg promovările la rece cu redirecţionare către site-uri de prezentare and stuff, pentru că se redirecţionează traficul şi se duce de râpă toate munca iniţiatorilor care, probabil, vor să profite cumva de pe urma userilor.

OK, să spunem că locurile de interes turistic din România nu duc lipsă de promovare pe internet, problema se pune cum aduci turistul acolo! Trebuie să îi arăţi că nu trebuie să depindă neapărat de o agenţie. Trebuie să îi pui la dispoziţie, în acelaşi loc, facilităţi de orientare, de alegere între mai multe unităţi de cazare şi locuri de vizitat, de rezervare şi plată online, de asociere cu alţi turişti în vederea reducerii cheltuielilor. Într-un cuvânt, PERSONALIZARE.

Trebuie dezvoltate şi susţinute proiecte asemănătoare ca idee goovel.net, care, deşi interesant, s-a dus pe gârlă întrucât piaţa nu era pregătită pentru aşa ceva, turiştii nu erau suficient pregătiţi şi încrezători pentru a folosi astfel de servicii. Ideea a renăscut sub numele de Jooveler, într-un spaţiu virtual destinat turiştilor străini.

Se cere orientarea unor platforme de rezervări online (ca de exemplu, Captain Go) spre unităţi de cazare accesibile tinerilor: hoteluri de 1-2 stele, hosteluri etc.

Interesant de experimentat integrarea reţelelor sociale nişate sau nu în diferite platforme de servicii turistice (vezi exemplul mai sus amintitului Jooveler), evitându-se astfel iritarea userilor prin obligarea acestora la crearea de noi conturi pe platforma respectivă.

O altă idee care îmi vine acum în minte e integrarea fluxurilor de mesaje din microbloguri nişate (vezi GlobSpotter) în site-urile agenţiilor de turism, în site-urile dedicate evenimentelor de importanţă turistică sau pe bloguri/site-uri tematice.

Idei sunt, entuziaşti …?

Later Update, 27 Februarie: Nu ştiu cum de am uitat concursurile online organizate de agenţii ce pun la bătaie premii sub formă de vacanţe în diverse destinaţii turistice. Acestea sunt organizate fie pe bază de quiz-uri, fie ca liste de subscriere şi recomandări. Din păcate, unele agenţii nu înţeleg întru totul acest tip de promovare, considerându-l doar primul pas în campanii de promovare prin e-mail. Practic, oamenii se înscriu la astfel de concursuri pe bază de email, iar după finalizarea acestora continuă să fie spamaţi de agenţiile respective cu fel de fel de oferte. Eu am simţit-o pe propria piele cu vacantadevis.com.

Total
0
Shares
0 comments
  1. Eu zic ca una din cele mai … frumoase … modalitati de promovare a turismului romanesc sunt premiile.
    Promovezi o locatie, o zona, si ii faci pe internauti sa participe activ la promovarea turismului din romania.
    Premiile starnesc interesul, si fac oamenii sa visezee, din cand in cand poate, sa mai si castige cate un week-end la munte.

  2. Pingback: Implicaţiile turismului electronic pentru turoperatori | Ghid Turistic Digital 2.0
  3. Pingback: 8 greșeli majore în promovarea turistică cu ajutorul social media
  4. Pingback: Gotrip.ro, agregator de oferte turistice
  5. Pingback: Acest articol nu este despre turismul electronic în ediţiile de print ale ziarelor. Nici măcar în cele online
  6. Pingback: Ediția a VII-a a seminariilor travelVision. Turism 2.0, modalitati de promovare online | Ghid Turistic Digital 2.0
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Cu Săgeata Albastră către aeroportul Otopeni

Next Article

Tururi virtuale în instituţiile statului

Related Posts
Total
0
Share