Greşeli frecvente pe semi site-urile de turism electronic (II)

Tourismguide.ro pare un site în dezvoltarea căruia s-a plecat cu entuziasm, entuziasm ce a murit undeva pe parcurs.

Photobucket

User generated content …

Secţiuni, pe care le-aş susţine şi eu personal, au fost date uitării. De exemplu, pe prima pagină se face trimitere la o secţiune ce se vrea a fi una dedicată impresiilor de călătorie, când colo parcă e un review inspirat de un ghid turistic. Prin impresii eu înţeleg formulări de genul mi-a plăcut …, nu mi-a plăcut obiectivul/serviciul cutare …, am acceptat ca atare prestaţia ghidului …, deşi ne aşteptam să găsim … etc. Curios din fire, am încercat să găsesc şi alte impresii de călătorie, când colo … ioc, review-ul acela este singurul indicat ca impresie de călătorie şi datează din 2005.

Promovare cu plată vs. promovare gratuită

Ce m-a distrat foarte tare, a fost faptul că încurajează achiziţionarea, de către proprietarii de unităţi de cazare, a pachetelor de promovare susţinându-se sus şi tare că nimic nu este gratuit (screen capture), când colo ce vedem pe site?! … secţiunea Directory (screen capture), unde se pot înscrie gratuit pensiuni, agenţii sau alte resurse web. Ca să nu mai spun că, la o asemenea greşeală, s-ar putea să mă răzgândesc în calitate de client.

Recomandări şi schimb de linkuri

Înţeleg că afilierile şi schimburile de link-uri asigură vizibilitatea unui site pe internet, dar atunci când aduni mere cu prune iese un compot nu chiar pe placul tuturor, aşa cum se poate vedea în secţiunea Recomandăm, accesibilă din home page, în dreapta. De ce m-ar interesa pe mine ofertele la telefoane, când eu caut locuri de cazare?

Dacă tot oferi opţiunea de a face rezervări online direct de pe site, de ce mai faci trimitere către alte site-uri care oferă aceleaşi servicii? Pierzi posibili clienţi, deci comisioane.

Organizare

PhotobucketClick pe imagine pentru detalii

Secţiuni amestecate, linkuri mincinoase, RSS pentru întreg site-ul, nu pe regiuni sau alte secţiuni. Site map-ul ar trebui să se găsească pe aceeaşi linie (în acelaşi menu) cu Despre noi, Oferte promovare, Contact etc., de obicei, undeva în partea de sus a paginii, eliminând astfel posibilitatea ca până vizitatorul să dibuiască această opţiune în josul paginii să renunţe la vizitarea site-ului.

În caz că doriţi să recitiţi prima parte a seriei, click aici.

Total
0
Shares
0 comments
  1. Pingback: TourismGuide.ro și-a schimbat proprietarul | Ghid Turistic Digital 2.0
  2. Pingback: Ce s-a întâmplat cu siturile de turism din portofoliul NetMedia România? | Ghid Turistic Digital 2.0
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Jurnal de călătorie: Budenheim (2008)

Next Article

Cubul National Geographic

Related Posts
Total
0
Share