Proiectele de turism din concursul Arena Urşilor

Vineri, 27 mai, va avea loc la Braşov a doua ediţie a Arena Urşilor, eveniment antreprenorial în urma căruia participanţii ce ştiu să-şi vândă ideile de proiecte sau proiectele deja lansate, şi acceptate în concursul aferent evenimentului, pot obţine finanţări pentru dezvoltare. Vedeţi aici cine sunt finanţatorii.

Mai jos am extras proiectele acceptate în concurs ce au legătură cu zona turismului. Pentru fiecare proiect în parte veţi găsi reţelele sociale în care e promovat, date de contact ale iniţiatorilor/coordonatorilor, comentarii pe scurt legate de proiect, precum şi câte o întrebare pe care eu am adresat-o fiecărui concurent în parte, întrebare pentru care aştept răspuns în comentarii.

comoaranoastra.ro

Despre proiect: Pagina proiectului pe arenaursilor.ro | Site-ul proiectului | Facebook | Twitter
Iniţiator proiect: Sorin Trambitas [Pagina autorului pe arenaursilor.ro | Blog | LinkedIn | Facebook | Twitter]

Centralizator colaborativ de obiective turistice, unitati de cazare si evenimente. Trebuie sa raspunda la urmatoarele intrebari pentru utilizatorii sai:

– Ce sa vizitez in zona?

– Unde sa ma cazez in zona?

– Ce evenimente sunt in zona?

Un singur aspect s-a ignorat aici: Cum ajung în zonă dacă nu am maşină personală? Şi observ acest lucru la multe site-uri de turism. Majoriatate planificatoarelor de călătorii pun la dispoziţie calculatoare de rute prin Google Maps, ce îţi permit trasarea unui traseu optim atâta timp cât călătoreşti cu maşina personală. Totuşi, sunt anumite categorii de turişti care nu dispun de autoturism personal, drept urmare o secţiune de informaţii despre cum se poate ajunge aici cu autobuzul, rata locală, maxi-taxi sau trenul este binevenită.

Îmi place design-ul web 2.o şi simplitatea site-ului. Întrebarea pentru echipa din spatele proiectului este următoarea: cu ce vine în plus proiectul spre deosebire de proiectele deja existente (triptime.ro, aboutro.com, skytrip.ro), exceptând simplitatea?

DARIOSYSTEM

Despre proiect: Pagina proiectului pe arenaursilor.ro | Site-ul proiectului | Facebook | Twitter
Iniţiator proiectValentin Darii [Pagina autorului pe arenaursilor.ro | Blog | LinkedIn | Facebook | Twitter]

Poriectul presupune o platformă de mediere tip B2B între administratorii structurilor de cazare, agenţiile de turism şi turoperatori. Platforma pe care Valentin Darii a construit-o încearcă să vină ca răspuns la întrebarea pe care el însuşi a ridicat-o:

De ce micile agentiile de turism din Romania au 20 – 30 de hoteluri in oferta iar marile agentii nu lucreaza cu mai mult de  500 – 600 de unitati de cazare din cele peste 5900?

Mă uit peste proiectele despre care am tot vorbit pe blog şi nu pot decât să spun că mai e nevoie de multă muncă pe această piaţă ca să ieşi în faţă, deşi loc este pentru toată lumea, nici nu contest asta. Conform celor spuse de iniţiatorul proiectului, în 2010, demararea acestuia a fost evaluată la 8000 de euro:

Din investitia initiala de aproximativ 8.000 de euro, circa 5.000 de euro este suma necesara pentru dezvoltarea platformei si plata celor doi programatori care o vor realiza, iar restul de 3.000 de euro sunt directionati catre marketing.
Darii vrea sa inceapa afacerea cu sapte angajati si spera ca in acest an sa ajunga la un business de 30-40.000 de euro si sa inregistreze profit net.

Sursa: wall-street.ro

Întrebarea pentru echipa din spatele proiectului: intenţionaţi să vă completaţi baza de date cu unităţi  de cazare prin achiziţionarea unor site-uri de profil mai mici dar cu suficiente locuri de cazare (vedeţi şi discuţia de aici)? Oricare ar fi răspunul, vă rog să-l argumentaţi.

Sofa Space

Despre proiect: Pagina proiectului pe arenaursilor.ro | Site-ul proiectului | Facebook | Twitter] Iniţiator proiectFlavian Mihai [Pagina autorului pe arenaursilor.ro | Blog | LinkedIn | FacebookTwitter]

Ideea este aceea de a crea o agentie de turism  online (Online Travel Agency) care, prin crearea unui portal web dedicat, poate face munca de mediere intre gazde si turisti.

Portalul se va numi “SofaSpace“ si isi va crea propriul business pe faptul ca in multe case exista un spatiu in plus – de obicei o camera dar si un loc pe canapea sau o casa intreaga – care poate fi pus la dispozitia altora pentru o taxa/suma de bani.

Din descrierea proiectului nu îmi dau seama cărei piețe se adresează: .com sau .ro. Dacă într-adevăr se adresează .com-ul, înseamnă că va fi un proiect de social travelling pe o nișa anume astfel încât să nu ajungă de bunăvoie în umbra arhicunoscutului couchsurfing.org.

Din informațiile disponibile pe net, Flavian Mihai nu este la prima inițiativă de proiect turistic, el susținându-și lucrarea de final de studii cu un proiect dedicat promovării României în rândul italienilor: visitromania.it și perfecționându-și conștințele de internet marketing și social media prin implicare directă în promovarea locală a unei ferme.

Întrebarea pentru Flavian este următoarea: cum crezi că ar primi .ro-ul un astfel de proiect?

wegetthere

Despre proiect: Pagina proiectului pe arenaursilor.ro | Site-ul proiectului | FacebookTwitter] Iniţiator proiectDavid Nagy [Pagina autorului pe arenaursilor.ro | Blog | LinkedIn | FacebookTwitter]

Iată-ne deja în fața celui de-al doilea proiect de tip social travelling prezent în competiția Arena Urșilor. Din start e clar faptul că proiectul vizează .com-ul și cu David Nagy în spate cu siguranță tinde spre the next big thing. Pe David l-am cunoscut la ieșirea #prinbucurestiulmeu. Deși nu am avut timp atunci să împărtășim idei, uitându-mă peste activitatea sa în mediul online nu pot să am decât cea mai mare admirație pentur un om cu așa o viziune. Să vedem cum își descrie David proiectul la care lucrează împreună cu Balazs Zsolt Bohonyi, wegetthere.com, unul dintre multele proiecte în care este implicat:

wegetthere.comajuta oamenii sa calatoreasca mai mult, prin intermediul unei platforme de crowdfunding dedicate calatorilor, exploratorilor si aventurierilor. Poti strange fonduri pentru calatoria ta cu ajutorul familiei, prietenilor, comunitatii sau chiar al companiilor.

În cazul în care nu sunteți familiarizat cu conceptul de mai sus, vă mai pot da un exemplu despre care și eu am citit recent: twitchhiker.com. Omul din spatele site-ului s-a expus unui experiment prin care călătoriile sale cât mai departe de casă au fost finanțate de urmăritorii de pe Twitter: prieteni, companii, oameni de afaceri etc. Despre povestea lui puteți citi și în articolul de pe tnooz.com.

Întrebarea pentru David este aceeași ca pentru Flavian: cum crezi că ar primi .ro-ul un astfel de proiect? 🙂

Precious Tour S.R.L.

Despre proiect: Pagina proiectului pe arenaursilor.ro | Site-ul proiectului | Facebook | Twitter] Iniţiator proiectAlina Bolfescu [Pagina autorului pe arenaursilor.ro | Blog | BestJobs | Facebook | Twitter]

Practic, al doilea proiect doar la nivel de idee existent în concurs, o simulare de agenție de turism ce se dorește transpusă în realitate. Proiectul a beneficiat de ceva vizibilitate, fiind înscris la câteva concursuri destinate start-up-urilor și tinerilor antreprenori.

Întrucât orice societate modernă trăieşte din inovaţie şi din controlul schimbării şi al creşterii, conceptele cheie pentru o industrie a turismului şi serviciilor mereu antrenată în vârtejul schimbărilor şi pentru o economie de piaţă bazată pe competitivitate, PRECIOUSTOUR S.R.L. considera ca este inovaţia şi creativitatea.

Propunerea de proiect mi-a adus aminte de perioada studenției, când am luat parte la o simulare de administrare a unei unități de alimentație publică în cadrul Jocului de Conducere coordonat de dl. profesor Radu Emilian. Singura probă de creativiate, dar și de planificare în același timp, a fost cea de concepere a unui traseu turistic pentru care echipa din care făceam parte a câștigat maximul de puncte. În rest, statistici cu previziuni, mai și ce ne dicta logica și, într-un final, am ajuns pe locul 3.

Întrebarea pentru Alina este următoarea: cât la sută din efortul investit în varianta reala a afaceri ar fi bazat pe ceea ce îți dictează inima și cât bazat pe managementul științific?

Audio4Travel

Despre proiect: Pagina proiectului pe arenaursilor.ro | Site-ul proiectului | Facebook | Twitter] Iniţiator proiectAlin Popescu [Pagina autorului pe arenaursilor.ro | Blog | BestJobs | Facebook | Twitter]

Un serviciu online care ofera turistilor posibilitatea de a asculta comentarii audio geolocalizate si de a difuza propriile inregistrari audio intr-un mediu social similar Panoramio, YouTube. Acest serviciu se va oferi la nivel global si va contine comentarii audio gratuite si premium dezvoltate de catre i) noi, ii) partenerii nostri si iii) utilizatorii obisnuiti.

Nu știu cum se face că acum vreo două zile dădeam pe Twitter o ideea asemănătoare dar pentru care suportul era o mașină inteligentă 🙂 Din descriere (vezi descrierea detaliată pe site) reiese că platformele ce vor fi folosite pentru distribuirea ghidurilor audio vor fi platforme web based asemănătoare YouTube sau Panoramio, de pe care se pot downloada aplicații. Se au în vedere cumva și aplicații mobile?

Întrebarea pentru Alin este următoarea: de unde așteptările ca utilizatorii obișnuiți să contribuie cu material audio propriu la ghidul turistic audio? De exemplu, eu ca turist am ajuns să fiu enervat de aparatul foto: în loc să mă bucur de ce e în jurul meu, îmi ocup timpul cu făcutul pozelor. La fel și cu telefonul mobil. Plus de asta, cum urci înregistrarea în baza de date de pe mobil? Există riscul ca omul să uite de înregistrare până ajunge la o conexiune bună.

Video Guide

Despre proiect: Pagina proiectului pe arenaursilor.ro | Site-ul proiectului | Facebook | Twitter] Iniţiator proiectEmanoil Șerban [Pagina autorului pe arenaursilor.ro | Blog | BestJobs | Facebook | Twitter]

Conceptul VideoGuide se bazeaza pe una dintre cele mai inovatoare si de impact tehnologii inventate vreodata: Filmul.
Folosind filmul ca instrument de comunicare, prezentam Romania prin videostreaming

Mai multe despre proiect puteți citi în postul de aici. Întrebarea pentru inițiatorul său este: care este direcția de dezvoltare a platformei de promovare video în condițiile actuale ale pieței?

Acestea fiind spuse, să le urmăm succes tuturor concurenților. Aștept părerile și estimările de investițiilor de care credeți că au într-adevăr concurenții în comentarii.

Total
0
Shares
0 comments
  1. Foarte frumoasa prezentarea, multumim pentru info!
    Cei care mi se par mie interesanti sunt VideoGuide (mersi ca mi-ai adus aminte de articolul din 2009).
    Spuneam atunci ca in Brasov (martie 2009) aveau un total de 21 de obiective prezentate si in Bucuresti aveau 11.
    Ei bine dupa doi ani acum au 61 in Brasov si 49 in Bucuresti ceea ce inseamna o medie de 20/an pentru Brasov si cam 19 /an pentru Bucuresti.
    Destul de putin, nici macar 1 obiectiv pe saptamana.
    In continuare insa mi se pare un proiect foarte interesant si as paria pe el pentru obtinerea de investitii.
    Al doilea proiect care promite este DarioSystem.
    Am refacut putin calculul cu numarul de unitati de cazare eliminand pe cele care au sub 10 camere si au mai putin de 3 stele si au mai ramas cam 1600 de structuri de cazare (pensiuni+ hoteluri). Cam astea sunt cele cu care o agentie de turism ar putea lucra la un moment dat.
    In acest moment pe Booking.com sunt 1014 structuri de cazare deci cam 1000 de hoteluri/pensiuni au auzit de sisteme de administrare si sunt deschisi catre aceasta optiune.
    Stiu ca Booking.com are alt profil dar in orice discutie apare si raportarea la ei asa ca este necesara si aici.
    Pe langa Booking.com mai sunt cel putin 7-8 consolidatori internationali prezenti in Romania care s-ar putea sa mai aduca si ei vreo 200 de hoteluri in plus.
    In total am ajunge pe la 1300 adica exact masa critica.
    Unde am vrut sa ajung: eu cred ca in acest business cea mai mare problema este sa ii convingi pe hotelieri sa accepte sistemul tau. Dar ei au acceptat deja un alt sistem, asa ca in loc sa muncesti 2-3 ani la a strange aceasta baza de date mai bine faci un tool util bazat pe sistemele internationale care au prezenta in Romania. Ai instant acces la foarte multe hoteluri, sistemul de decontare a comisionului si contractele sunt deja puse la punct tu mai trebuie doar sa prezinti avantajele catre agentiile de turism.
    Evident acest gen de business este putin diferit de cel initial dar , cred eu, ca este mai viabil.
    Referitor la celelalte proiecte unele au idei foarte frumoase, altele sunt de neinteles pentru mine (aia cu agentia de turism care are un portal 🙂 ) si nu prea cred in niciunul dintre ele.
    Parerea mea….

  2. Acum după ce am văzut Arena Leilor, nu ştiu ce şanse au oamenii care vin doar cu idei. În special ideea de agenţie de turism. Şi nu cred că proiectul prevede vreun portal. Cel puţin din descrierea sumară nu reiese asta.
    Mie unul îmi place priectul comoaranoastra.ro prin simplitatea cu care a fost gândit. Asta pentru că şi eu aveam o idee asemănătoare. Dacă ar găsi şi o direcţie de dezvoltare care să aducă plus valoare, atunci ar fi chiar de admirat.
    Sunt curios dacă vreunul din proiectele astea va fi vizat de către unul dintre antreprenorii din juriu. Nu, nu este vorba de Marius Ghenea.

  3. Eu cred ca nu conteaza atat de mult ideea, ci conteaza mai mult omul care se afla in spatele ei, daca acesta este capabil sa o duca pana la capat sau nu.
    Combinatia idee+om cea mai buna din toate aceste proiecte este David Nagy cu wegetthere.com

  4. Salutare,
    Eu sunt Sorin, initiatorul proiectului comoaranoastra.ro .
    Ca sa raspund la intrebare .. se diferentiaza prin informatie mai concisa, catalog de obiective turistice colaborativ (dar cu moderare), simbioza intre ce sa vizitezi – unde sa te cazezi.
    Proiectul este inca in faza incipienta, sper ca in 1-2 luni sa fie mai util (implementand pe langa altele .. sugestiile voastre).
    PS : Multumesc David pentru link …

  5. @Sorin
    Felicitari Sorin pentru initiativa. Cum a fost la Arena Ursilor?
    Care au fost discutiile si care au fost rezultatele…
    Eu nu am reusit sa gasesc feedback pe nicaieri, parca nici nu s-a intamplat.
    Fa-ne te rog un rezumat daca poti….

  6. Raspunsul la intrebarea (cât la sută din efortul investit în varianta reala a afaceri ar fi bazat pe ceea ce îți dictează inima și cât bazat pe managementul științific?)
    In momentul de fata efortul pe care l-am investit in acest proiect “INTREPRINDERE SIMULATA” a fost si ii de 90% si 10% restul,pentru ca este pasiune. In viata reala, lucrurile stau altfel,te izbesti de niste lucruri reale care te vor costa, pe cand in lumea vituala mai poti gresi, nu te trage nimeni de maneca.Asadar, efortul pe care il voi investi in varianta reala ca si pasiune va fi de 80%, si 20 % bazat pe managementul stiintific.

  7. @Horatiu: la fel de bine poti sa ai aceeasi idee ca si alti 5 oameni. E adevarat, unii au resurse, altii nu.
    Dar cand din cei 5 oameni, 3 reusesc sa puna in practica ideea, urmand aceleasi elemente definitorii, e clar ca nu vor aduce plus valoare “industriei”, sa ii zicem asa.
    Totul va depinde de cine stie sa faca cel mai bine “propaganda”.
    @Sorin: catre informatie concisa, simbioza obiective-unitati de cazare s-au orientat si cei de la skytrip.ro, desi au facut-o cu stangul :), folosind materialele (text si foto) de pe diverse alte site-uri, ba chiar ilustrand obiective cu imagini ce nu au nici o legatura cu ele.
    Totusi, remarc la comoaranoastra.ro faptul ca unitatile de cazare sunt afisate by default atunci cand esti pe pagina unui/unei obiectiv/destinatie, ideea fiind una mai mult decat ok. Chiar si eu gandisem asa ceva pentru o idee de proiect asemanator.
    La capitolul asta poate reusiti sa faceti un parteneriat cu un site orientat catre unitati de cazare.
    @Marius: o fi fost un eveniment cu usile inchise (asa cum sunt mai toate evenimentele pe turism, vezi exemplul de aici sau recentul Hotel Investment Forum. 🙂
    @Alina: mult succes. Intr-un business individual e o implicare plauzibila, totusi intr-un business corporate nu ar fi tocmai potrivit.
    Multumesc tuturor pentru vizita si comentarii!

  8. Pingback: Proiectele de turism de la VentureConnect 2011, ediția a III-a
  9. Hai ca poate ar fi vremea sa-ti raspund la intrebare Petrus 🙂
    Cred ca un proiect ca si wegetthere ar avea sanse si pe .ro dar na’ treaba e ca piata e destul de mica, asa ca si profitul ar fi destul de mic.
    Si na’ daca e vorba de mai mult sau mai putin acelasi “efort” care se depune de ce sa nu se faca pe o piata mai mare?
    Altfel, orice roman va putea folosi platforma si la un moment dat ma gandesc ca vom putea ajunge sa internationalizam platforma si atunci cu siguranta va exista o versiune si in limba romana pe langa alte cateva limbi.

  10. Pingback: Proiecte de turism finaliste la Net Start Up, noiembrie 2011
  11. Pingback: Editia a VI-a a seminariilor travelVision. Campanii de reduceri in turism | Ghid Turistic Digital 2.0
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Metode alternative de plată a călătoriilor în transportul public

Next Article

Să luăm pulsul blogosferei nişate pe turism (II)

Related Posts
Total
0
Share