De la turismul de agentie la e-turism

Concluzia unui seminar desfăşurat în luna aprilie, 2001 în Rusia sub patronajul WTO (Organizaţia Mondială a Turismului) a fost că nici o altă tehnologie, cu excepţia televiziunii, nu a avut un impact aşa de mare asupra călătorilor ca Internetul. Acesta este un suport pentru cea mai rapidă revoluţie în dezvoltarea e-tourism-ului prin intermediul portalurilor specializate şi nu numai.
Portalul de turism reuneşte parţile care participă la activităţile turistice şi anume furnizorii de servicii turistice (pensiuni, hoteluri, baze de tratament), agenţiile de turism şi nu în ultimul rând consumatorii de bunuri şi servicii turistice într-un spaţiu virtual, în World Wide Web. Participanţii îşi joacă rolurile într-o transparenţă totală prin intermediul instrumentelor specifice Internet-ului. Aşadar, fenomenul de e-tourism implică , în primul rând e-informare, e-rezervare (hoteluri, mujloace de transport, etc.) şi e-payment! Între acestea mai intervin şi alte etape, dar care ţin mai mult de operatorii din turism precum e-planning/e-management, etc. De obicei aceste etape sunt gestionate de operatori specializaţi precum Worldspan.
Mă voi opri la etapa de e-informare. Ce implică aceasta? Ei bine, de la informaţii oferite în cadrul portal-urilor, broşuri electronice, ghiduri turistice audio, albume foto (imagini statice şi panorame), imagini în timp real şi până la jurnale de călătorie prin intermediul blogurilor sau chiar comunităţi virtuale ‘specializate’ gen Virtual Tourist.
În această comunitate virtuală s-au înregistrat peste 600.000 de oameni din toată lumea. Ei reprezintă o sursă nepreţuită de informaţii despre cele 220 de ţări şi teritorii pe care le-au vizitat. Informaţiile se referă la mijloacele de transport, la posibilităţile de cazare, la obiceiuri, la obiectivele turistice, la cumpărături, la calitatea vieţii şi la multe altele. [Credits go to Hoinar pe web]. Mai multe pe Hoinar pe web sau direct de la sursă!
eTurismul uneşte unele din cele mai rapide tehnologii în dezvoltare, cum sunt cea a comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiilor, industria ospitalităţii şi cea a managementului/ marketingului/ planificării strategice.
Sursa: Why Study eTourism?, School of Management, University of Surrey

„e” indică starea de electronic şi reprezintă pieţele electronice (e-marketplace), unde e-business-ul întâlneşte e-consumatori, e-guvernare, e-partneri şi alte e-business-uri pe platforme electronice.

eTurismul face parte din aria comerţului electronic şi înregistrează un număr în continuă creştere a  agenţiilor de turism ce oferă servicii turistice prin intermediul tranzacţiilor online. Acestea oferă utilizatorilor ce navighează pe internet informaţii din domeniul hotelier, zboruri, trenuri şi restaurante cu scopul de a-i ajuta pe aceştia să îşi planifice afacerile şi vacanţele.

eTurism presupune existenţa în spaţiul virtual a touroperatorilor, a agenţiilor de turism şi a altor entităţi cu interese în domeniul turismului.

Foto: Jose Izquierdo, traveling iPod: St. Maarten via Flickr, Creative Commons Attribution

Total
0
Shares
0 comments
  1. Pingback: De la turismul de agentie la e-tourism « Profil virtual
  2. Pingback: Ghid introductiv în turismul electronic: e-Informare | Ghid Turistic Digital 2.0
  3. Pingback: Ghid introductiv în turismul electronic: e-Rezervare | Ghid Turistic Digital 2.0
  4. Pingback: Cum am ajuns “coautor” al unor articole de specialitate | Ghid Turistic Digital 2.0
  5. Pingback: Acest articol nu este despre turismul electronic în ediţiile de print ale ziarelor. Nici măcar în cele online
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Turismul balnear, incotro?

Next Article

Repere

Related Posts
Total
0
Share