La cât de mult scriu despre aplicaţiile de comandă taxi, am ajuns să fiu în vizorul companiilor ce lansează astfel de aplicaţii. Chiar îmi spunea cineva zilele trecute că am ajuns să scriu numai despre aplicaţii şi taxiuri. Nici măcar cei de la taximetre.ro nu ţin pasul cu mine, singurii concurenţi fiind cei ce administrează siturile de recenzii pentru aplicaţii mobile.
Ieri mă trezesc cu un SMS care mă anunţa că s-a lansat o nouă aplicaţie de comandă taxi, StarTaxi. Sunt în target, deh! Măcar de ar fi venit la mine cu o exclusivitate, ceva! 🙂
Acum, după ce le arăt finuţ obrazul, să vedem despre ce e vorba. Evident, despre o aplicaţie destinată atât utilizatorilor în căutarea unui taxi, cât şi şoferilor sau companiilor.
Funcţionează ca toate celelalte aplicaţii de care am vorbit până acum: localizarea poziţiei de unde se face comanda fie automat, fie prin introducerea unei adrese, identificarea celui mai apropiat taxi, plasarea comenzii, confirmarea comenzii, aşeparea taxiului, evaluarea serviciilor şi a şoferului. Chiar, o opțiune de feedback pentru șoferii ce refuză curse de la fața locului nu introduce niciun dezvoltator în aplicațiile lansate până acum?
Noutatea constă în faptul că cei ce comandă taxi pot sta de vorbă pe chat cu şoferii şi se pot bucura de Wi-Fi gratuit pe toată durata cursei, parola reţelei fiind disponibilă în profilul taximetristului. Facilitatea de chat e stupidă atât timp cât şoferul conduce. Cât despre posobilitatea de a sta pe net, este o opţiune ce vine odată cu echipamentul (smartphone, router mobil) pus la dispoziţie de către firma ce a dezvoltat versiunea Android a aplicației, S.C. FDSV Online S.R.L., al cărei acționar majoritar este World Comm S.R.L., importator și distribuitor de terminale mobile. De versiunea pentru iPhone se fac responsabili cei de la Ascend NetSolutions S.R.L.
Citește și despre Wi-Fi în autocar, poate și în tren sau, de ce nu în avion sau în mașina personală
O altă noutate constă în faptul că aplicația e disponibilă și companiilor ce își pot ține astfel o evidență a serviciilor de taxi sau își pot crește nivelul serviciilor oferite clienților prin oferirea serviciului de comandă taxi, fără ca aceștia să fie nevoiți să telefoneze sau să își folosească telefoanele proprii. În materie de companii, dezvoltatorul aplicației vizează companiile din domeniul HORECA.
Florin Stoian, director general al produsului, a declarat pentru wall-street.ro că în decurs de o săptămână de la lansarea aplicației 200 de șoferi de taxi s-a înscris în program, estimând o creștere a acestora cu 400 pe lună. Pentru moment, șoferii înscriși în program acoperă Bucureștiul, urmând ca în lunile următoare aplicația să acopere și orașe ca Constanța, Timișoara, Cluj sau Brașov.
În materie de investiții s-a ajuns până la suma de 100.000 de euro. Tind să cred că vorbim aici și de terminalele mobile achiziționate, și de routerele mobile, și de dezvoltarea aplicației.
Cu câteva zile înainte de lansarea aplicației StarTaxi, operatorul de telefonie mobilă Orange a lansat, în parteneriat cu dezvoltatorul de aplicații Clever Tech S.R.L., aplicația Clever Taxi. Interesantă bătălia aceasta între operatorii de telefonie mobilă, care fie implică dezvoltatorii în campanii de pe urma cărora beneficiază, fie se asociază cu aceștia în dezvoltarea unor aplicații mobile.
dar foloseste cineva aplicatiile astea? Eu cred ca lumea se rezuma la sunat…
Apropo.. logo-ul de la blog e un pic cam mare si trece peste casuta de cautat 🙂
Da, cei ca mine interesaţi de ce şi cum. Ai aici nişte concluzii: . Ideea e că e mai greu până se înmulţesc şoferii care folosesc aşa ceva. Şi cu siguranţă, între atâtea soluţii va fi şi una pierzătoare.
Am văzut că până acum cea mai lăudată soluţie e cea a celor de la Speed Taxi. Situaţia actuală ar trebui să fie una propice promovării aplicaţiilor gen agendă telefonică companii taximetre.
*Ai monitor sub 17″?
probabil asta e viitorul, iar astfel de aplicatii vor deveni tot mai frecvente