Despre aplicații Facebook cu aplicabilitate în turism am scris foarte rar pe blog (sau fugitiv, vezi aplicația Planes lansată de paravion.ro), pentru că companiile românești din turism sunt focusate spre alte tipuri de abordare a consumatorilor.
Nu îl luăm în calcul pe bloggerul și consultantul de PR în turism Răzvan Pascu, care a investit peste 1000 de euro într-o aplicație Facebook, cu scopul de a își crește numărul de fani pe pagina de Facebook a blogului. Nu știu dacă în cazul aplicațiilor Facebook TOS-ul este altul, dar cu singuranță știu că cererea de like-uri nu e agreată de Facebook. Nu vreau să fac un caz particular din asta (bravo lui că își permite să investească acolo unde se mișcă lucrurile pentru el), nu de alta dar deși e recomandat să nu se recurgă la astfel de practici, asta nu înseamnă că nu se pot pune în practică.
Ce este surprinzător e că companii care nu au treabă cu turismul se folosesc de astfel de aplicații în context care mai de care legate de vacanțe și excursii pentru a-și promova serviciile. În acest context am mai scris despre aplicația de Facebook a Rompetrol sau am amintit aplicațiile de Facebook calificate la Webstock Awards 2012 (Ursus, Hyundai). La fel de bine am scris și despre companii din turism care au lansat astfel de aplicații, din păcate, doar reprezentanțe ale companiilor mamă din străinătate – vezi KLM Tile Yourself.
Nici Michelin România nu lipsește din acest peisaj al aplicațiilor de Facebook prin care se intenționează creșterea numărului de fani sub pretextul unui concurs.
Vorbim de concursul/aplicația Road Trip Michelin, concurs în care se pun la bătaie kituri de drum Michelin (formate din pelerine de ploaie, lanterne, căni, perii, termosuri și căciuli, căști bluetooth). Cum m-am entuziasmat prea repede când am văzut notificarea despre concurs, am apucat să dau like paginii. Așa am ratat șansa de a vedea dacă înscrierea în concurs e condiționată de like-ul paginii Michelin Romania.
După ce utilizatorul dă accept aplicației Road Trip Michelin, are la dispoziție 5 trasee turistice pe care le poate parcurge sub forma unui quiz. Acestea se regăsesc în Ghidul Verde al României lansat de Michelin, ghid din care sunt extrase și scurtele descrieri. Puteți achiziționa ghidul fie de pe okian.ro, fie de pe emag.ro (în acest caz cu o reducere de 20%).
Parcurgerea traseului este condiționată de invitația a 3 prieteni în călătoria virtuală și răspunsul la câteva întrebări (fie despre destinațiile de pe traseu, fie despre produsele Michelin). Cei trei prieteni primesc postări pe conturilor lor de Facebook ca în imaginea de mai jos. Ce-i drept, trebuie să recunoaștem că cererea de like e subtilă sau cel puțin așa pare. 🙂
Odată ajuns la destinație, utilizatorul are ocazia să salveze harta traseului în format .jpg sau în albumul personal de pe Facebook și să se înscrie în cursa pentru kitul de drum Michelin. Dacă considerați că kitul este incomplet, nu ezitați să vă orientați și pe situl aventuria.ro, unde puteți găsi alte articole ce se potrivesc de minune unui kit de drum.
Partea proastă la astfel de aplicații e că după perioada de desfășurare a concursului devin inactive. Pe de altă parte, mă întreb dacă investiția într-o astfel de aplicație temporară se amortizează de pe urma creșterii numărului de fani pe Facebook.