Skip to main content

Să luăm pulsul blogosferei nișate pe turism (IV)

La mai bine de o lună de când a fost anunțată mărimea blogosferei de turism din .ro, am încă reținerile mele. Și ca să scap de ele, am început să iau în evidență blogurile de turism, bătrânește așa. S-au adunat vreo 550 de bloguri din care 100 cu siguranță inactive. Încă mai caut un instrument care să îmi genereze ceva statistici sumare.

Foto: Sherry Ezhuthachan, Untitled via Flickr, Creative Commons Attribution

Până să aflăm un număr exact (da, știu, mă lupt singur cu agențiile de monitorizare social media :)), intrăm puțin în zona de social media prime time pe blogurile de turism din .ro, nu din perspectiva cititorilor ci a a bloggerilor ca autori.

Spun bloguri de turism pentru că avem de a face cu bloguri dedicate biletelor de avion/rezervării biletelor de avion/zborurilor de pasageri, bloguri de agenție, bloguri de călătorii, bloguri de specialitate. Cel puțin așa am eu împărțite feed-urile RSS în Google Reader, de unde am și extras informația.

Toate statisticile sunt pentru luna octombrie 2012.

Statistici bloguri dedicate rezervării biletelor de avion (16 bloguri urmărite)

Cea mai activă zi pentru bloggerii ce scriu despre zboruri cu avionul sau bilete de avion a fost ziua de 17 octombrie, zi în care s-au postat cele mai multe articole pe această nișă. În ceea ce privește intervalul orar preferat de bloggerii de profil, s-a văzut o preferință pentru intervalele orare 10-11 a.m. și 4.00 p.m. Din punct de vedere al zilelor săptămânii, ziua de joi a fiecărei săptămâni a fost cea mai animată pe această nișă.

Interesați de zborul cu avionul și linii aeriene? Citiți și articolul Blogroll: bloguri despre avioane, linii aeriene și zboruri cu avionul

Poate Sorin Rusi de la airlinestravel.ro ne ajută cu câteva explicații pe baza realităților de mai sus. E ceva ce îi determină pe bloggerii de aviație să scrie mai mult în acele zile și la acele ore?

Statistici bloguri de specialitate (specialiști, servicii turism 2.0 etc., 35 de bloguri urmărite)

Cea mai activă zi pentru specialiștii în turism a fost ziua de 25 octombrie, zi în care s-au postat cele mai multe articole pe această nișă. În ceea ce privește intervalul orar preferat de bloggerii de profil, s-a văzut o preferință pentru intervalul orar 10-11 a.m. Din punct de vedere al zilelor săptămânii, zilele de luni și joi ale fiecărei săptămâni au fost cele mai animate pe această nișă. De remarcat faptul că publicarea articolelor de specialitate este o activitate constantă, neînregistrându-se variații foarte mari de la o zi la alta.

Statistici bloguri de călătorii (impresii de călătorii, 40 de bloguri urmărite)

Călătorii au fost mai activi (dornici să își etaleze impresiile de călătorie) ca de obicei în primele zile din octombrie și pe 23 octombrie, ora preferată pentru publicarea articolelor fiind 9.00 a.m. Ora de publicarea a articolelor denotă faptul că bloggerii mizează pe faptul că cei ce încep ziua de lucru o vor începe la o cafea sau ceai, cu cele mai noi știri din reader. Din punct de vedere al zilelor săptămânii, zilele de marți, joi și vineri ale fiecărei săptămâni au fost cele mai animate pe această nișă. E și normal, luni călătorii își adună forțele și își aștern gândurile în articole care să îi facă celebrii marți, iar joi și vineri își pregătesc cititorii pentru escapadele de week-end.

Pentru mai multe detalii despre cum poți căuta în același timp impresii de călătorie pe cele mai populare bloguri de călătorii din .ro citiți și articolul Indexul blogurilor de călătorie din .ro

Statistici bloguri de agenție (12 bloguri urmărite)

Nu știu cât de relevante sunt statisticile pentru această categorie, având în vedere că nu urmăresc așa de multe. Cea mai activă zi în rândul bloggerilor ce scriu pentru blogurile de agenție a fost ziua de 22 octombrie, iar ora preferată pentru postare a fost 11.00 a.m. Zilele săptămânii în care bloggerii de agenție/reprezentanții agențiilor de turism sunt cel mai activi pe bloguri sunt zilele de luni și joi.

Iulian Sîrbu de la trans-ferro.com a remarcat faptul că agențiile de turism preferă să se îndrepte către zona aceasta de blogging independent, creându-și astfel bloguri independente de turism (conținut propriu sau generat de bloggeri arondați pe lângă agenție, domeniu separat de domeniul sitului de agenție ca și platformă pentru conținutul amintit mai devreme).

Interesați de cum folosesc agențiile de turism blogurile de agenție? Citiți și articolul Să luăm pulsul blogosferei nișate pe turism (II)

Cu siguranță au nevoie de canale de comunicare cu publicul dedicate … sau nu! Dar cel mai important e că uită că scopul lor e să și vândă, în special agențiile de turism mici și mijlocii ar trebui să simtă această nevoie cel mai bine, lucru pe care nu l-am văzut până acum pe un astfel de blog. Și asta în condițiile în care blogul de față e cel mai bun consultant în această privință … pentru cine știe unde să citească. 🙂

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

3 păreri despre “Să luăm pulsul blogosferei nișate pe turism (IV)

  1. La mine nu a fost cea mai aglomerata zi. Pe 17 octombrie am scris doar un articol :D. Ideea e ca probabil atunci au fost ceva lansari de rute, noutati despre avioane sau cred ca toata lumea a vorbit despre saltul lui Felix!:)

    De regula, nu prea exista o constanta! La mine este in functie de timp, de inspiratie si de informatii. Spre exemplu, pana luni voi scrie destul de multe articole pentru ca este multa informatie buna si care merita promovata:).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.