Indexul blogurilor de călătorie din .ro

Acum câțiva ani, pe când forumurile erau încă un mediu propice de feedback pentru piața turistică, cochetam cu ideea de a face un motor de căutare exclusiv pentru agenții de turism, motor de căutare ce ar fi indexat numai forumuri din .ro. Ideea a rămas între timp la fundul sacului din lipsă de know-how.

Foto:  Jeffrey BeallSearch! via Flickr, Creative Commons Attribution

Nu mare mi-a fost mirarea să descopăr zilele trecute un sit, blogdetravel.ro, ce indexează blogurile de călătorii din .ro și permite căutări specifice de destinații numai în blogurile în cauză. Până la partea de căutare, situl listează titlurile ultimelor 3 articole de pe fiecare blog în parte, pe baza RSS-urilor.

Mulți veți spune că e un sit inutil, bazat fiind pe căutarea personalizată oferită de Google. Așa și e, dar situl poate fi dezvoltat de așa natură încât să fie folosit ca o platformă de mediere între bloggeri de călătorii și agențiile de publicitate.

Dați-mi voie să explic pe scurt ideea de mai sus. Să spunem că vizitatorii sitului în cauză caută o anume destinație și optează pentru un anume blog pe care se povestește pe blogul în cauză. Și tot așa. În funcție de popularitatea rezultatelor accesate de către vizitatori, blogurile pot primi un scor de popularitate și ordonate în pagina în care sunt indexate în funcție de popularitate rezultatelor pe destinații turistice. Evident, pot fi folosiți și alți indicatori pentru această ordonare (număr de abonați, page rank etc.).

Pe baza acestor poziționări, agențiile pot apela la un blog sau la altul pentru servicii de promovare a unor pachete turistice specifice pentru destinațiile turistice vizate.

La fel de bine, pe baza blogurilor indexate (51 la număr până în acest moment) se pot crea profile complete pentru bloggerii ce scriu despre călătorii.

Cei ce doresc să își înscrieți blogurile de călătorii pe acest sit au la dispoziție formularul de contact. În afară de ideea expusă mai sus, nu îmi dau seama care este direcția de dezvoltare a sitului în cauză. Poate ideea din spatele lui nu este așa complicată, ci este pur și simplu o pagină de favorite pentru omul care și-a achiziționat numele de domeniu. Până vedem în ce direcție se va dezolta, îi putem spune director de link-uri, integrator de conținut, agregator de feed-uri etc.

Am am adresat câteva întrebări proprietarului sitului prin intermediul formularului de contact. Dacă va răspunde, voi reveni cu o actualizare.

[via trans-ferro.com pe Facebook]

Total
0
Shares
0 comments
  1. Pingback: Cum construieşti un brand de succes pentru o agenţie de turism | Ghid Turistic Digital 2.0
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Descoperă Ținutul Secuiesc de pe telefonul mobil

Next Article

Asigurări de călătorie Travel Guard Chartis prin sistemul de rezervări online al TAROM

Related Posts
Total
0
Share