Am ajuns la episodul 4 legat de setarile pe care trebuie sa le facem la o campanie de remarketing. Pana acum am invat ce este remarketing-ul, cum ne setam audienta si ce setari trebuie sa facem la nivel de campanie. In acest articol o sa vorbim despre modul in care ne vom structura campania.
Sa inceapa distractia. 🙂
Cum am vorbit si in Episodul 2, cand am vorbit despre audiente interesate / neinteresate, acelasi lucru facem si pentru Ad Group-uri. Mie imi place sa imi impart in 3 toata campania.
Astfel, pentru o agentie de turism as face:
- Un grup care are ca scop branding-ul;
- Un grup in care vreau sa ii tin la curent cu evenimente, promotii speciale, discount-uri;
- Un (mai multe) grup(uri) in care doresc sa promovez o anumita destinatie
.
Este foarte important sa stim ca fiecare grup va avea o alta audienta.
Este normal ca o parte din utilizatori sa intre in mai multe tipuri de audienta.
De exemplu: oamenii care au stat mai mult de 4 minute pe site si au vizitat o pagina cu oferte din o anumita tara/ statiune.
Recomand numirea Ad Group-urilor cat mai clar posibil pentru a ne usura si optimizarea campaniei.
Din punct de vedere al sumei licitate prima oara, cand setez o campanie de remarketing si am si o audienta mare, eu licitez in jur de 0.5 RON.
Si acum sa revin la impartirea de care va spuneam mai sus. Am sa incep sa le iau pas cu pas pentru a intelege mai bine procesul.
Un exemplu de reclama din domeniu este reclama sitului de rezervari bilete de avion Tripsta, care in momentul in care a venit in Romania a avut o campanie de remarketing in care au incercat sa transmita mesajul “Tripsta – bilete de avion ieftine”, mesaj care cred ca a ramas intiparit in mintea celor care au vizitat site-ul.
Astfel, pentru o astfel de audienta as adauga audiente de tipul :
- Oameni care au vizitat o singura pagina;
- Oameni care au stat mai putin de 1 minut pe pagina;
- Oameni care au venit de pe pagina mea din Facebook.
Bineinteles ca lista poate continua in functie de nevoile fiecarui business si cel mai mult conteaza ce anume vrem sa transmitem.
Pentru un astfel de adgroup putem sa selectam audiente de tipul:
- Oamenii care au vizitat mai multe pagini (si nu au facut conversii);
- Oamenii care au stat mult timp pe site;
- Oamenii care ne-au cautat brand-ul pe Google;
- Oamenii care sunt abonati la newsletter-ul nostru.
De exemplu, baietii si fetele de la Lumea SEO PPC fac remarketing pentru fiecare eveniment. Astfel, de fiecare data cand urmeaza evenimentul ma trezesc cu urmatorul ad. 🙂 .
Il astept pe Dragos Smeu poate confirma daca aceasta reclama apare la “audienta interesata”.
Spre exemplu, oamenii care au vizitat sectiunea de Last minute si nu au facut conversii.
Exemple sunt multe, asa ca va las mai jos cu cateva ad-uri care targeteaza oamenii care au vazut anumite sectiuni ale site-ului.
Stay tuned pentru urmatorul episod in care vom discuta despre importanta folosirii Ad Builder-ului si despre cum putem sa-l lasam pe Google sa ne faca ad-uri.
Bannerul apare doar pentru cei care au intrat pe site-ul lumeaseoppc.ro si nu au facut bounce. La nivel de prejudecati poti spune ca cei care nu au facut bounce sunt interesati 🙂