Google AdWords vine iar cu o lansare care ne va ajuta din ce in ce mai mult. Mult controversatele discutii dintre SEO si PPC pot lua o mica pauza in momentul de fata. Google a reusit sa ajute marketerii sa analizeze in acelasi raport traficul platit si cel organic.
Informatiile sunt preluate din Google Webmaster Tools, asa ca, in momentul de fata, nu mai este necesar sa folosim Google Analytics pentru a vedea aceste rapoarte.
Aveti mai jos ocaputra de ecran in care puteti vedea cum o sa arate rapoartele.
Intr-un articol de pe blogul Google sunt prezentate 3 beneficii mari. Cel mai folosit cred ca o sa fie descoperirea unor cuvinte noi – cuvinte pe care suntem pozitionati organic si nu licitam pentru ele.
Pentru ca acesta sa functioneze trebuie sa legam contul de AdWords cu cel de Webmaster Tools.
- Mergem in My account > Preferences;
- Pe partea stanga Webmaster Tools > Details;
- Introduceti numele domeniului;
- Continua;
- Aveti mai multe variante de a verifica daca sunteti proprietarul site-ului;
- Done.
Pentru a vedea acest raport trebuie sa accesati tab-ul Dimensions si puteti sa selecatati Paid & organic.
Cred ca in acest moment a trecut era intrebarilor de genul Dar pe cautarea respectiva este site-ul pozitionat in cautarile organice?. Sper ca acest feature sa ajute atat oamenii de PPC, cat si pe cei de SEO sa colaboreze din ce in ce mai bine.
Eu tocmai mi-am legat contul de AdWords cu contul de Webmaster Tools, dar am sa revin cu mai multe detalii in momentul in care se populeaza raportul astfel incat sa fie revelant.