Din 13 ianuarie 2018, au intrat în vigoare noile reglementări europene ce scot în afara legii taxele ilegale din procesul de vânzare în care se optează plata cu cardul, atât timp cât acestea nu sunt anunțate și agreate de către plătitor. Astfel de taxe erau reținute fără a fi anunțate plătitorilor, de exemplu, în cazul achiziționării de bilete de avion sau în cazul în care se achiziționau servicii de cazare pentru care se rețineau garanții pentru eventuale pagube.
De asemenea, noile reglementări interzic suprataxarea anumitor tipuri de card, așa cum practică multe agenții de turism online și operatori ce vând bilete de avion.
CITEȘTE ȘI: Plăţi electronice mai sigure şi mai inovatoare
Taxa de serviciu nu face subiectul acestor reglementări, întrucât aceasta reprezintă comisionul agenției ce acoperă consultanța și suportul pre și post vânzare, opțiunile de plată ce nu sunt acoperite de operatorii zborurilor și tehnologia pusă la dispoziție de diverși vânzători de bilete de avion.
Mare parte dintre reclamațiile turiștilor vizează firmele din domeniul rent-a-car, firme ce rețineau garanții pentru eventuale pagube aduse mașinilor închiriate, fără să anunțe clienții încă de la început ce sume vor fi blocate și pentru ce.
Începând cu 2018, firmele care oferă astfel de servicii sunt obligate să informeze clienții asupra sumelor ce vor fi reținute drept garanție și o pot face numai dacă clienții acceptă acest lucru printr-o semnătură.
De asemenea, hotelierii nu mai au dreptul să rețină garanția pentru a acoperi posibile pagube pe care le-ar putea face clientul, precum furtul prosoapelor sau consumul nedeclarat de produse din mini bar, decât cu acordul clienților, orice abatere de la acest reguli fiind considerate încălcarea legii în vigoare.
De exemplu, companii aeriene precum Wizz Air și Blue Air taxau suplimentar clienții în funcție de modalitatea de plată pe care o alegeau.
[via stirileprotv.ro]