Dacă, în general, pensiunile din România stau destul de bine când vine vorba de prezența online, acestea fiind prezente pe un mix de 4-5 portaluri de turism sau site-uri specializate pe cazare, nu același lucru se poate spune și de maximizarea rezervărilor gestionate stric prin canale online.
Conform unui studiu realizat la finalul anului 2018 în rândul a 2.000 de firme de profil de compania GK Promo Service, parte dintr-un grup care a dezvoltat platforme pentru unităţi de turism, doar 20% dintre pensiunile din România utilizează un software de gestiune a rezervărilor care le-ar permite să se dezvolte în mediul online.
Acest lucru este justificat, în mare parte, de frica administratorilor de pensiuni să nu facă overbooking, deși un software de gestiune a rezervărilor eficientizează la maxim procesul de rezervare.
Administratorii de pensiuni şi hoteluri au nevoie de un astfel de software pentru a-şi gestiona mai uşor, mai repede şi mai eficient afacerea, ţinând în acelaşi timp pasul cu noile tendinţe şi provocări apărute în domeniul turismului în ultima decadă.
Alexandra Năstase, marketing & sales Manager în cadrul GK Promo Service
CITEȘTE ȘI: Beneficiile aplicațiilor online de management hotelier pentru pensiuni și hoteluri mici
Pentru a veni în ajutorul administratorilor de unități de cazare, GK Promo Service a dezvoltat 360 Tourist Management Pack (360 TMP), o platformă online ce le permite unităţilor de cazare să ofere oaspeților posibilitatea de check-in online pentru a reduce timpul petrecut la recepţie pentru completarea tuturor documentelor.
Campingurile şi unităţile de cazare cu mai puţin de 4 camere pot folosi platforma 360TMP fără costuri, restul tipurilor de unități de cazare având acces la platformă gratuit pentru primele 6 luni, după această perioadă, preţurile putând ajunge până la 29 de euro/lună pentru cele mai mari unităţi de cazare.
Dezvoltatorul și-a propus ca până la sfârşitul anului 2021 să atragă în platforma peste 1.000 de administratori de pensiuni si hoteluri, atât la nivel naţional, cât şi internaţional.
360 TMP are o abordare multi-user și multi-pension, un funcționalitate concepută pentru administratorii de unități de cazare ce dețin mai multe locații sau complexele turistice și un număr mare de angajați.
La check-out, platforma 360 TMP trimite automat un email pentru a obține rapid feedback-ul clienților. Acesta conține un formular user friendly pe care clientul îl poate accesa în orice moment, îl poate completa și trimite printr-un singur click.
De asemenea, în momentul rezervării, platforma 360 TMP trimite automat pe email clientului un Tourist Info Pack, pachet ce conține informații despre zonă, obiective turistice, recomandări de restaurante, baruri, cafenele, inclusiv informații legate de accesul în zonă, rute recomandate sau mijloace de transport. Tourist Info Pack se completează online de către administratorul unității de cazare în momentul creării contului.
360TMP oferă utilizatorilor și posibilitatea de check-in online, funcționalitate ce permite reducerea timpului petrecut la recepție pentru completarea tuturor documentelor. Platforma le oferă clienților posibilitatea de face check-in-ul online, cu cel mult 72 de ore înainte de cazare.
Conform unei cercetări de marketing derulate de Fundația Națională a Tinerilor Manageri, în cadrul proiectului național strategic Întreprinzători în turism – Pensiuni în România, în perioada 2011 – 2012, în rândul a 362 proprietari și manageri de pensiune, mare parte dintre aceștia sunt de părere că un factor cheie pentru un grad de ocupare sporit este promovarea pe internet, printr-un site propriu bine optimizat şi prin oferte eficient plaste în diverse cataloage online.
CITEȘTE ȘI: Lista cataloagelor online cu unități de cazare din .ro (decembrie 2011)