Yandex, companie rusească ce controlează motorul de căutare cu același nume, a lansat, joi, aplicația de ride-hailing Yango în România.
Compania și-a început activitatea în România prin parteneriate cu 55 de persoane juridice în București care au în jur de 3.000 de șoferi. Printre aceștia se numără VMS, operatorul de CityShuttle și transferuri private, și Autonom, operator de rent-a-car. Compania nu intenționază ca pe viitor să lucreze cu șoferi independenți, focusul acesteia fiind pe parteneriate cu companii locale de transport.
În cadrul conferinței de presă oficiale, reprezentanții Yango au menționat faptul că prețurile curselor cu mașinile Yango sunt sub cele ale competitorilor de aici, precum Uber, Bolt sau Clever Taxi. Prețul unei curse pornește de la 5 lei cu discount, în preț fiind inclusă rezervarea mașinii, o distanță de 3 km și o durată a cursei de 7 minute.
Yango folosește propriul sistem de cartografiere, direcționare și navigație, pe când competitorii Uber, Bolt sau Clever Taxi folosesc servicii precum Google Maps sau Open Street Map. De asemenea, distribuirea comenzilor se face pe baza unui algoritm de machine learning, șoferii nepetrecând foarte mult timp fără o comandă.
Un alt avantaj competitiv al aplicației Yango este reprezentat de posibilitatea comenzilor multiple, curse separate pentru prieteni sau familie.
Yango este operat de către Yandex.Taxi B.V., companie membră a grupului Yandex. Yango operează în 16 țări, inclusiv Estonia, Letonia, Finlanda, Serbia sau Israel și se extinde rapid în mai multe țări. Aplicația poate fi descărcată gratuit din App Store sau Google Play inclusiv în limba română, printre multe alte limbi.