Biletele de tren pe rutele feroviare dintr-un capăt al altuia al țării vor putea fi mai ușor achiziționat, odată cu implementarea ghișeului unic de vânzare a biletelor de tren integrate (multi-operator).
Proiectul, implementat de Informatică Feroviară S.A. pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară, va facilita călătorilor ce merg #cutrenul achiziționarea unui singur bilet pentru parcurgerea unei rute feroviare formate din unul sau mai multe segmente operate de mai mulți operatori feroviari. Acest lucru presupune schimbarea operatorului de servicii feroviare în noduri feroviare comune, adică transbordarea călătorilor de pe un tren pe altul.
Ghișeul unic de vânzare online a biletelor de tren pe rutele feroviare operate de mai mulți operatori
Operatorii feroviari ale căror conexiuni vor fi disponibile în ghișeul unic de vânzare online a biletelor de tren sunt: CFR Călători, Interregional Călători, Softrans, Transferoviar Călători, Astra Trans Carpatic, și Regio Călători.
Proiectul pilot accesibil publicului larg oferă călătorilor posibilitatea de a rezerva bilete de tren pe rutele feroviare operate de CFR Călători și Transferoviar Călători.
Pentru a ușura planificarea călătoriei multi-operator, ghișeul unic de vânzare online a biletelor de tren integrate va permite călătorilor să își achiziționeze biletul unic de călătorie într-o singură instanță de rezervare. Astfel, călătorii nu vor mai fi nevoiți să meargă pe siteul fiecărui operator feroviar în parte sau să aștepte pe la casele de bilete între două trenuri.
Timpi de escală feroviară prea mici?
Asta s-ar putea să fie și cea mai mare problemă, din verificările mele pe site-ul ghișeului unic de vânzare online a biletelor de tren, am văzut inclusiv escale de 10-15 minute. Din punctul meu de vedere, un minim de 30 de minute ar trebui luat în calcul. Asta dacă nu cumva soluția software care interconectează sistemele de ticketing ale operatorilor feroviari rulează ceva algoritmi care justifică timpii scurți pentru escale feroviare.
La o primă vedere pe situația întârzierilor trenurilor la nivel național de pe mytrain.ro, media zilnică a întârzierilor la nivel național este de ~ 3 minute per tren. CFR călători înregistrează o întârziere medie zilnică per tren de ~ 2 minute, iar Transferoviar Călători o întârziere medie zilnică per tren de ~ 0.5 minute.
CITEȘTE ȘI: Posibilă aplicație mobilă pentru afișarea întârzierilor CFR
Pentru tine, cel/cea care călătorești des cu trenul în astfel de combinații, care e timpul de escală care te menține relaxat într-o escală feroviară prin România?
Cum decurge achiziționarea online a unui bilet de tren integrat?
Ghișeul unic pentru vânzarea biletelor de tren este găzduit momentan pe site-ul care furnizează informații despre mersul trenurilor pentru toți operatorii feroviari, infofer.ro, la bilete.infofer.ro.
După alegerea variantei de rută dorită, călători pot opta pentru tipurile de locuri disponibile la fiecare operator în parte.
Din prezentarea proiectului, nu reușesc să îmi dau seama dacă biletele pot fi achiziționate și pentru un singur operator feroviar. Momentan, ghișeul unic pentru vânzarea online a biletelor de tren este disponibil doar pentru rute feroviare combinate.
Ghișeul unic pentru vânzarea online a biletelor de tren va putea fi accesat online, prin aplicație mobilă, automat de bilete și va deservi inclusiv casele de bilete cu personal.