Excursii și sejururi [de shopping] offline, reacții online

Acum aproximativ 2 ani, pe blogul viaromania.eu apărea un articol despre review-urile postate pe profilele spaţiilor de cazare înscrise pe site-ul viaromania.ro, iar una din concluziile analizei era …

Un review negativ te afecteaza doar daca dovedesti ca nu-ti pasa. Daca recunosti ca ai gresit sau iti sustii punctul de vedere atunci cand situatia e confuza, atunci un review negativ se poate transforma dintr-un minus intr-un mare plus.

De ce am amintit de acest post? Pentru că prima idee din concluzia de mai sus se aplică situaţiei în care se află Beck Internațional, chiar dacă încearcă să îşi apere imaginea prin reacţii anonime şi mai ales din poziţia de clienţi fideli.

După cum se declară pe site-urile de job-uri, firma mai sus amintită are ca domeniu de activitate turismul si sales-ul, o nouă practică pe piaţa din România.

Ca potenţial client al firmei ai putea spune că, acceptând excursiile şi sejururile gratuite sau la preţuri incredibil de mici, faci un fel de turism de shopping. Forţat ce-i drept, întrucât constaţi cu stupoare că în promisele excursii unice eşti supus unor campanii de marketing agresive pentru a fi convins să cumperi produse la preţuri astronomice.

Trebuie menţionat faptul că Beck Internațional nu este agenţie de turism (deşi este posibil să opereze ca intermediar pentru Beck Reisen s.r.o, agenţie de turism înregistrată în Cehia; aici puteţi vedea ţările în care îşi desfăşoară activitatea), iar principalul interes al firmei nu este de a te plimba şi a-ţi explica în detaliu arhitecura obiectivelor sau istoria zonelor, ci de a te convinge să cumperi anumite produse, la un anumit preţ.

Mă opresc aici cu explicaţiile şi revin la ideea de la începutul articolului. Mai întâi să vedem ce reacţii a generat practica de mai sus în mediul online, cronologic, pe categorii de surse: bloguri, forumuri şi presă online.

Reacţii pe bloguri:

Reacţii pe forumuri:

Reacţii în presă:

  • octombrie 2009 – argesmedia.ro, Argeşenii, păcăliţi de o firmă de electrocasnice din Bucureşti (6 comentarii);
  • noiembrie 2009 – Adrian FURDULEA/uups.ro, Firma Beck vinde iluzii credulilor (3 comentarii);
  • aprilie 2010 – Andreea Archip/evz.ro, Cum mai sunt păcăliţi românii. Escrocheria Beck (o comentarii);
  • mai 2010 – Gazeta de Sud, Atenţie la BOMBA din cutia de scrisori! (13 comentarii);
  • iulie 2010 – Athena Constantinopol/agentia.ro, Romanii arsi la BECK (0 comentarii).

Nu trebuie să fii cine ştie ce genui ca să observi că cele mai multe reacţii au fost generate în blogosferă (10 posturi însumând 395 comentarii), cu menţiunea că toţi cei ce au scris au avut de a face fie doar cu pliantele şi studiul acestora :), fie au fost implicaţi direct în sesiunile de … turism de shopping.

Următoarele 6 reacţii au venit pe forumuri şi au implicat aproximativ 90 de răspunsuri. Dintre cele 6 reacţii, una singură a fost pe un forum specializat de turism. La un moment dat chiar stăteam de vorbă cu un amic despre necesitatea unui motor de căutare specializat numai pe căutări în forumuri după agenţii de turism reclamate de către utilizatori. Cum forumurile au decăzut în favoarea blogului, nu cred că se mai aplică.

Cele 5 reacţii din presa online au generat doar 22 de comentarii.

Menţionez că în totalul numărului de comentarii generat în mediile expuse mai sus se numără şi cele ale apărător-ulu/ilor firmei, care a/au comentat favorabil dar sub anonimat, fie schimbând-uşi user-ul, dar păstrând acelaşi comentariu pentru bloguri diferite. Cum această practică nu este tolerată de cei implicaţi activ în mediul online, ajungem la concluzia că firmei nu îi pasă, într-adevăr, de imagine sa online. Şi asta pentru că publicul ţintă este format din vârstnici sau oameni ce nu am nici o treabă cu online-ul.

De ce nici unul din oficialii firmei (fie PR, marketing, administrator, reprezentanţi legali etc.) nu ies la rampă sub identitate, în mediile de mai sus, pentru a veni cu explicaţii logice/lămuriri legale/scuze asupra a ce se întâmplă? Chiar dacă nu sunt familiarizaţi cu mediile amintite, pot face o dezminţire pe site-ul propriu urmată de lămuriri legale etc.

Ce concluzii tragem din cele expuse până acum?

1. Pentru a ne proteja împotriva presupuselor firme/agenţii de turism este nevoie de o bază de date publică, unde se pot verifica brevetele de turism ale agenţiilor şi eventualele plângeri din partea clienţilor.

Cei responsabili de secţiunea e-Turism din cadrul portalului e-România ar trebui să ia în calcul acest aspect. Până e-România va fi funcţional, Autoritatea Națională pentru Turism ar putea la fel de bine să ia în considerare acest aspect.

2. Nu întotdeauna mediile moderne de comunicare dau rezultatul dorit, atâta timp cât cei arătaţi cu degetul nu au nici o trangenţă cu etica în afaceri. Totuşi, aceste medii permit propagarea rapidă a informaţiei, fără constrângeri.

Înainte de a comenta la acet post, vă rog să citiţi secţiunea Netichetă. De asemenea, orice comentariu anonim sau de pe acelaşi IP nu va fi aprobat.

Total
0
Shares
0 comments
  1. Pingback: 8 greșeli majore în promovarea turistică cu ajutorul social media
  2. Ce sa ma mai coste si drumul pentru cumparaturi cand gasesc modalitati rapide pentru a achizitiona ceva. Orice. Exista cumparaturi online. Am luat un Swatch de toata frumusetea de la ceasuri.store.ro fara sa ma obosesc prin aeroporturi. Cand vreau sa plec, o fac pentru a vizita un loc nu pentru cumparaturi. Nu inteleg acesti oameni!

  3. @Florin24: şi atunci când vizitezi un loc, te mai interesează timpul? 🙂
    Prin ceea ce faci s-ar putea să aduci magazinul pe care încerci să-l promovezi în situaţia descrisă în post.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article
Plaja Mamaia Nord - Năvodari

Năvodari, Năvodari Sat, Mamaia

Next Article

Rețele sociale pentru călătorii: plimbarescu.ro

Related Posts
Total
0
Share