Agenții de turism și aplicații mobile

Aplicatie mobila creata cu SnappiiVă vine să credeţi sau nu, anul 2012 a fost un an în care apetitul agenţiilor de turism pentru aplicaţii mobile a fost mult mai mare decât ne-am fi aşteptat. Tot descopăr pe ici pe colo aplicații mobile ale agențiilor.

Vezi şi articolul retrospectiv al anului 2012 în materie de aplicații mobile: Analiza predicțiilor și retrospectiva anului 2012 în turismul online (II)

Fie că au fost făcute în timpul liber de către programatorii de pe lângă agenţiile mici, aşa cum pare a fi aplicaţia Turist Club de care am amintit în articolul de revista presei de acum aproape două săptămâni, sau de echipe dedicate care au lucrat pentru adevărate aplicaţii mobile, fie că au fost făcute de către angajaţii cu aspiraţii spre social media din agenţiile de turism, aplicaţiile mobile au devenit etalon pentru agenţiile de turism ce activează (și) în online.

Vezi şi articolul retrospectiv al anului 2012 în ceea ce privește agențiile de turism online: Analiza predicțiilor și retrospectiva anului 2012 în turismul online (I)

Din ultima categorie face parte şi aplicaţia Visit Romania a Sana Center Travel, agenţie de turism din Oradea administrată de către Adrian Cristian Culda. Nu știu care e scopul aplicației, dar cu siguranță nu promovează România. Agenția în cauză nici măcar nu are definitivate ofertele pentru România pentru anul 2013. Asta exceptând faptul că aplicația nu e deloc funcțională. De menționat faptul că a fost creată cu ajutorul serviciului Snappii, serviciu care are un template predefinit pentru o agenție de turism.
Și de aici începe analiza propriu-zisă asupra fenomenului aplicațiilor mobile pentru agențiile de turism.

Când e cazul ca agenția de turism să beneficieze de o aplicație mobilă?

Agenția de turism de tip click & mortar poate fi tentată să se transpună într-o aplicație mobilă. Să se transpună e mult spus, faptul că există online o împuternicește cumva să ia calea și către o aplicație mobilă. Dar oare se merită investit timp în acest lucru? Eu zic că trebuie urmărit traficul pe sit, dispozitivele de pe care se accesează situl, dar mai ales numărul de acțiuni luate ca urmare a listării ofertelor pe sit. Un număr mic de vizitatori (sub 1000 de unici pe zi), lipsa vizitelor de pe dispozitive mobile (sau sub 20-30% din vizitele zilnice) și un număr mare de acțiuni via telefon ca urmare a vizualizării ofertelor de pe situl agenției ar trebui să fie un semn că agenția nu e încă pregătită pentru o aplicație mobilă.
Dacă agenția are un sistem de rezervări legat de sit și vizite de peste 20-30% din traficul zilnic de pe dispozitive mobile, e un semn clar că se poate face o transpunere a sitului de agenție într-0 aplicație mobilă. Totuși, nu consider această regulă bătută în cuie. Explicația o găsiți mai jos.

Dezvoltarea aplicației. Servicii online sau programatori dedicați?

În mod evident agențiile de turism mici vor apela fie la programatori începători care vor crea aplicația mobilă ca o interfață între utilizatorul de smartphone și canalele de comunicare ale agenției de turism. Cea mai frecvent întâlnită eroare aici e faptul că aplicația în cauză face un redirect către situl agenției care nu e optimizat pentru mediul mobil. Aceeași greșeală se regăsește și în campaniile prin QR coduri. În acest caz, e și mai deranjant pentru utilizator să fie nevoit să se înregistreze pe un sit obscur pentru a cumula nu știu ce puncte.
De asemenea, aceleași agenții mici vor fi tentate să folosească un serviciu online de creare a unei aplicații mobile elementare, fie trăgând RSS feed-ul sitului în aplicație, fie creând o aplicație independentă de sit ca cea din exemplul de mai sus. Și aici intervine o mare problemă. Chiar se merită timpul investit în a întreține o astfel de aplicație?
Atât timp cât aplicația trebuie actualizată cu ofertele la zi, nu. Se merită efortul în momentul în care agenția de turism își dorește să vină cu ceva în plus față de sit. De exemplu, în a pune cap la cap o aplicație de tip ghid turistic cu ajutorul unor servicii de genul celui amintit la începutul articolului. Astfel, conținutul adăugat nu trebuie întreținut decât la intervale destul de mari de timp și completat cu alte informații atunci când alte destinații urmeză a fi adăugate în aplicație.
Dacă agenția nu ține cont de condițiile de transpunere a sitului într-o aplicație mobilă menționate mai sus, poate încerca piața cu o aplicație mobilă independentă de sit, dar cu mențiunea că cererile din aplicație trebuie monitorizate (fie prin folosirea unui număr de telefon, fie a unui email dedicat). Astfel, dacă numărul cererilor de informații inițializate din aplicație este mare, agenția va putea să facă pasul către o aplicație complexă și să apeleze la un programator. ZTour din Cluj a adoptat aceste practici.

Citește despre aplicația ZTour în articolul ZTour din Cluj are aplicație de iPhone

În cazul agențiilor de turism care și-au creat deja un brand de succes pe piață e de preferat să se apeleze direct la programatori dedicați și să se proiecteze aplicații care se interconectează cu situl de agenție și sistemele de rezervări.

Citește și articolul Cum construiești un brand de succes pentru a agenție de turism

Sunt total de acord că aplicația mobilă este văzută ca un nou mod de promovare, dar și promovarea trebuie făcută eficient, nu în dorul Lelii. De ținut minte și faptul că statutul de prima agenție de turism online sau de cea mai mare agenție de turism online nu scutește agențiile de greșelile pe care le fac atunci când decid că e timpul pentru o aplicație mobilă, fie ea și elementară sau independentă de situl de agenție.

Total
0
Shares
0 comments
  1. pe lângă faptul că cele mai multe agenții își fac aplicații mobile pentru că e la modă, ele se zgârcesc și le dau pe mâna programatorilor in-house. astfel, avem de-a face cu aplicații total inutile pentru end-user. mai multe de atât, ele sunt și total neatrăgătoare. cred că cea mai bună soluție e să lase treaba asta pe mâna unei agenții de publicitate specializate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Informarea prin SMS, primul pas către o aplicaţie mobilă

Next Article

Social Media Dashboard. FOTE 2013

Related Posts
Total
0
Share