Luni, în cadrul Galei Start Mobile, organizată de Google România, mobisitul paravion.ro a fost declarat cel mai bun mobisit din aproximativ 100 de mobisituri înscrise în competiția Start Mobile 2013, iar firma care s-a ocupat de optimizare, Zitec, a câştigat o excursie de documentare în Android Lab. Start Mobile este o inițiativă Google în parteneriat cu IAB România.
Dacă ne uităm pe ultimele evenimente de profil, putem spune că paravion.ro şi Zitec fac echipă bună în zona de implementare a tehnologiilor pe nişa pe care activează paravion.ro.
Tot Zitec s-a ocupat şi de implementarea platformei paravion.ro în eMag Marketplace şi cea a alertei prin SMS, precum şi de dezvoltarea aplicaţiei mobile paravion.ro, o reproducere HTML şi CSS element cu element a mobisitului. Evident că oamenii din comunitățile de dezvoltatorii de aplicații mobile se întreabă de ce nu a fost dezvoltată în mediile dedicate iOS și Android. În ambele variante, utilizatorii pot plăti biletele de avion online.
În ceea ce priveşte aplicaţia mobilă, deşi prezentată la o serie de evenimente, desemnată şi câştigătoare pe deasupra, aceasta nu a fost lansată oficial. În prezent, aceasta poate fi găsită în Google Play sub branding Vodafone, semn că agenţia de turism lucrează la o strategie mobilă pe termen lung, beneficiind de integrarea, ca aplicaţie stock, în sistemul de operare de pe smartphone-urile din oferta operatorului. Peste 25% din telefoanele mobile vândute de acesta sunt smartphone-uri.
Conform declarației lui Remus Vișan, managing director paravion.ro, costurile implementării platformei mobile paravion.ro au fost deja acoperite într-o mare măsură, o creștere în utilizare fiind anticipată pentru perioada următoare.
Foto: Start Mobile
Creșterea estimată este susținut de statisticile din piață, mai exact statistici extrase din studiul Google Our Mobile Planet, din care reiese faptul că, în 2012, în comparație cu 2011, căutările utilizatorilor pe mobil au crescut cu 140%, ceea ce denotă un potențial uriaș al zonei mobile, mai ales pentru companiile care urmăresc conversii în mediul mobil.
Conform aceluiași studiu, dacă in 2011, în România (ironia face ca studiul în cauză să nu aibă date despre România, cel puțin nu publice), doar 5% dintre telefoanele mobile din portofoliul retailer-ilor erau smartphone-uri, astazi, o treime dintre telefoanele cumpărate în România sunt smart.
În ceea ce privește turismul autohton, numai 1 din 10 situri e optimizat pentru mobile, iar dintre companiile românești focusate pe performance (focus pe conversii online; aici sunt incluse și agențiile de turism), doar 23% au situri optimizate pentru mobil, iar dintre cele orientate spre branding doar 10%, iar dintre cele mixte 43%.
[via iqads.ro]