Migrarea populaţiei pe teritoriul României duce la concentrarea acesteia în jurul oraşelor şi, astfel, la crearea zonelor metropolitane. Părţile răspunzătoare de administrarea zonelor metropolitane contribuie la popularizarea acestora prin campanii şi proiecte specifice, aşa cum este şi cazul Zonei Metropolitane Râmnicu Vâlcea, ce mai nou beneficiază de o hartă digitală a punctelor investiţionale, de agrement şi turistice.
Harta digitală a Zonei Metropolitane Râmnicu Vâlcea se presupune a cuprinde o serie de puncte de interes turistic, investiţional şi de agrement şi a fost lansată în urmă cu două zile.
Comunicatul de presă menţionează faptul că aceasta este popularizată pe situl proiectului. Din păcate, pe situl în cauză nu e prezentă decât o hartă a judeţului Vâlcea, pe care sunt evidenţiate comunele ce fac parte din zona mitropolitană. Un click pe oricare din comune va direcţiona vizitatorul către situl primăriei în cauză.
Dacă asta e harta digitală de care se menţiona în comunicat, nu pot să spun decât că cei implicaţi în proiect sunt depăşiţi din punct de vedere tehnologic, rămaşi înradacinaţi în webul anilor 1990 şi deja au pierdut în faţa publicului ţintă. Asta în condiţiile în care harta digitală a judeţului e disponibilă pe platforma map2web.eu şi listează obiectivele de interes turistic din judeţ.
CITEȘTE ȘI: Hărți map2web.eu pentru orașele din România
Printr-un parteneriat cu Consiliul Judeţean Vâlcea şi administratorul platformei cartografice se pot adaugă cu siguranţă şi punctele de interes investiţional.
În schimb, dacă comunicatul de presă a venit înainte ca produsul pentru care se face comunicare să fie disponibil publicului larg, atunci cineva trebuie să mai treacă pe la nişte cursuri de comunicare în administraţia publică.
Voi găsiţi utile astfel de iniţiative cu impact şi asupra documentării în interes turistic? Mie mi se par total inutile, în condiţiile în care resursele cartografice disponibile online gratuit sunt mult mai la îndemână şi asigură o vizibilitate mult mai bună asupra punctelor de interes.