Gama de servicii oferite de aplicația Clever Taxi, redenumită Clever, acoperă din această lună și servicii de rent-a-car cu șofer pentru orașele București și Timișoara.
Decizia de a facilita în aplicație și contractarea de servicii de tip rent-a-car cu șofer a fost luată în urma analizei datelor de trafic colectate în ultimii 3 ani prin aplicația Clever, analiză în urma căreia s-a constatat că oferta de servicii de transport nu este aliniată cu cererea pentru servicii de mobilitate urbană venită din partea utilizatorilor aplicației. În medie, peste 3.5 milioane de comenzi sunt lansate lunar în aplicația Clever.
Odată cu această abordare, reprezentanții start-up-ului se așteaptă ca timpii de așteptare a unei mașini să se reducă la sub 1 minut per comandă. Ca și comparație, în 2017, timpul mediu de sosire a unui taxi era de 3 minute și 40 de secunde, iar cele de răspuns al unui șofer de 7 minute. În decembrie 2018, utilizatorii aplicației au avut nevoie, în medie, de 4-5 încercări pentru a găsi o mașină, din cauza infrastructurii deficitare de mobilitate a orașelor.
Aplicația Clever va funcționa ca un agregator de servicii taxi și servicii rent-a-car, cea din urmă funcționalitate regăsindu-se în aplicație sub numele de CleverGo, iar serviciile vor fi prestate de transportatori și șoferi autorizați pentru servicii de tip rent-a-car. Prețul per kilometru este fix, stabilit de transportatori și este afișat înaintea călătoriei.
Utilizatorii vor folosi o singură aplicație, și în baza pricipiului proximității vor putea comanda și opta pentru o cursă clasică de taxi sau pentru o cursă cu mașină în regim de rent-a-car cu șofer.
În 2017, piața de rent-a-car din România era estimată la 50 milioane de euro, cu un parc auto total la nivel naţional de aproximativ 10.000 de unităţi, conform Hertz Rent a Car. În ceea ce privește profilul clientului ce preferă servicii de rent-a-car, turiștii și executivii din companii sunt cei ce preferă acest mod de transport.
Pe piața locală de transport în regim de rent-a-car cu șofer, intermediere tot prin aplicație mobilă, activează și Black Cab, companie ce și-a început activitatea sub acest nume în iarna lui 2013. După primul an de activitate, Black Cab a înregistrat 35 000 de clienți, 7% dintre aceștia fiind manageri de top, iar 15-20% copii.
În anul 2018, prin aplicația Clever s-au intermediat curse estimate la peste 100 de milioane de euro.
La momentul actual, Clever înregistrează peste 1 milion de utilizatori și 30 000 de mii de șoferi, aplicația deținând peste 70% din totalul utilizatorilor activi de aplicații de e-hailing din România și peste 90% din totalul descărcărilor realizate, conform App Annie Intelligence.
Aplicația Clever este prezentă în 20 de orașe din țară, printre care: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Sibiu, Brașov, Iași, Târgu Mureș, Craiova, Oradea, Galați, Bacău, Ploiești, Vaslui. Peste 50% dintre utilizatori accesează aplicația de pe dispozitive Android, 42% de pe dispozitive iOS, 4% de pe dispozitive Windows Mobile, 2% de pe dispozitive Blackberry și 2% de pe desktop.
Odată cu creșterea în popularitate a festivalurilor de muzică din țară, aplicația Clever a devenit populară și în rândul turiștilor, utilizatori din 29 de țări plasând comenzi în aplicație. Printre cele mai populare destinații cerute în aplicația Clever se numără gările și aeroporturile, dar și centrele comerciale.
În iunie 2017, Intelligence Apps GmbH a achiziționat 100% din Clever Taxi, iar acum face parte din familia mytaxi.