Agenţia de turism online Litoralulromanesc.ro a încheiat anul 2018 cu vânzări de vacanţe la mare de 23 milioane euro, aproximativ 150.000 de turişti optând pentru ofertele agenţiei. În comparație cu 2017, s-a înregistrat o creştere de 43.75% a vânzărilor, de la 16 milione euro, și o creștere de 30.43% a numărului de turiști, de la 115.000. Pentru 2019, Ionuț Nedea, directorul general al Litoralulromanesc.ro, previzionează o creștere de 30%, cu premise de creștere a vânzărilor de până la 35%-37%.
Conform declarațiilor lui Ionuț Nedea, creşterea de 43.7% se înscrie în trendurile de vânzări înregistrate de agenție în ultimii 10 ani şi se datorează tendinţei de creştere a pieţei de turism din România şi migrarea multor turişti din mediul offline în cel online, dar și politicii comerciale şi de operare a agenției de turism online Litoralulromanesc.ro, în special capacitatea de a procesa volume foarte mari de rezervări.
CITEȘTE ȘI: Tendinţe şi noutăţi pentru litoralul românesc în 2018
Pentru a putea procesa volume forarte mari de rezervări reprezentanții agenției investesc anual peste 400 000 de euro în dezvoltarea sistemelor software ale agenției, lucru necesar pentru eficientizarea fluxurilor operaționale. Creșterea încasărilor în 2018 a cerut inclusiv o creştere a numarului de angajaţi cu 40%, pentru a putea face faţă creşterii numărului de turişti.
Peste 300 de hoteluri de pe litoralul românesc se regăsesc în inventarul agenției de turism online, hoteluri cu care Litoralulromanesc.ro are contract, dintre care 9 hoteluri de 5 stele, 63 de 4 stele, 170 de 3 stele si peste 50 de 2 stele.
Care au fost cele mai mari cheltuieli făcute de turiști în 2018
Cel mai scump pachet turistic vândut de Litoralulromanescu.ro în 2018 a fost 22.000 de lei pentru o vacanţa de 18 zile în staţiunea Mamaia, la un hotel de 5 stele. Cel mai ieftin sejur a costat 360 lei pentru 5 nopți de cazare.
CITEȘTE ȘI: Antreprenorii din turism și miza pe turismul de distracție
În medie, în 2018, pentru o vacanţă de 5 zile pe litoral un turist a plătit aproximativ 1700 lei.
Pachetele cu cea mai mare pondere în vânzările agenției de turism online Litoralulromanesc.ro au avut-o pachetele ce au inclus servicii de cazare cu demipensiune sau mic-dejun. O dinamică foarte bună au înregistrat-o și pachetele all inclusive, deși numărul acestora este destul de mic în raport cu cererea existentă.
Ponderea cea mai mare în vânzările agenţiei au avut-o pachetele la mare care au inclus servicii de cazare şi una sau doua mese. Totodată, şi pachetele all inclusive au avut o dinamică foarte bună, dar numărul lor este, în continuare, destul de mic în raport cu cererea existentă.
Previziuni Litoralulromanescu.ro pentru 2019
În 2019, Ionuț Nedea a previzionat o creştere de 30% a vânzărilor creștere ce poate ajunge până la 35%-37%, dacă nu vor exista factori perturbatori. În luna ianuarie 2019, Litoralulromanesc.ro a vândut peste 500 de vacanțe în fiecare zi pentru sezonul estival 2019. O pondere semnificativă în modalitățile de plată pentru pachetele turistică o au tichetele de vacanță, un factor ce poate ajuta la creșterea vânzărilor în 2019, deși această creștere va fi susținută din offline, agenția de turism online Litoralulromanesc.ro neavând implementată o soluție de procesare online a voucherelor de vacanță pe suport electronic.
De asemenea, o altă tendinţă remarcată în vânzările agenție de turism online este cea a românilor care locuiesc sau/şi lucrează în străinătate ce îşi rezervă online vacanţe pe litoralul românesc, numărul acestora ajungând la 8% din totalul rezervărilor. Nu același lucru se poate spune și despre străinii care vor să ajungă pe litoral și asta pentru că nu există o strategie coerentă de promovare a litoralului românesc pe plan extern, după cum declara Ionuț Nedea într-un interviu pentru trendshrb.ro.
În privința tipologiei clientului ce rezervă pe Litoralulromanescu.ro,
cei mai mulți sunt din segmentul de vârstă de 20-24 de ani, urmați de cei din segmentul de vârstă de 45-65 de ani și peste, ce vin la început și final de sezon.