Travelport a prezentat, într-o conferință de presă pentru piața din România, aplicația de suport Trip Assist, un asistent personal de călătorie prin intermediul căruia agențiile de turism pot crește gradul de satisfacție în rândul clienților ce le folosesc serviciile și, astfel, brandul propriu.
Aplicația Trip Assist a fost prezentată industriei de turism din România încă din 2017, în cadrul Romanian Digital Travel Conference, iar nevoia unei astfel de aplicații a fost justificată de utilizarea din ce în ce mai intensivă a smartphone-ului în timpul călătoriilor, fie ele de afaceri sau de tip leisure, dar și de faptul că în lipsa ei experienţa turistică din punctul de vedere al călătorului este în acest moment limitată la informări telefonice sau materiale printate.
Prin intermediul aplicației Trip Assist, aplicație ce va fi folosită sub licență dar sub brandul agențiilor de turism, aceasta putând fi personalizată, acestea vor avea posibilitatea să comunice mai eficient cu clienții, punându-le acestora la dispoziție toate informațiile de care au nevoie în timpul călătoriei și post-călătorie, conform declarațiilor făcute de managerul regional de produs al Travelport, Beata Hardi.
Aplicaţia este oferită agențiilor de turism şi disponibilă gratuit clienţilor care cumpără produse turistice, prin descărcarea pe telefonul mobil. Pentru clienții agențiilor de turism, aplicaţia oferă în timp real informaţii legate de toate aspectele călătoriei turistice, informaţii pe care agenţiile de turism nu sunt capabile să le ofere rapid clientului în afara aplicaţiei.
CITEȘTE ȘI: Agentul de turism 2.0
În timpul călătoriei, clienții agențiilor de turism care folosesc Trip Assist pot afla din aplicaţie informaţii despre viză, transportul către aeroport, reminder de check-in, update al itinerariului, verificarea locaţiei hotelului, oferte de restaurante şi multe altele, toate direct pe dispozitivul mobil, fără să fie nevoie să intre în contact telefonic cu reprezentanţii agenţiei de turism cu care călătoresc.
Conform unui studiu Travelport realizat la finalul anului 2018, pe mai mult de 1.100 de turiști și 100 de specialiști în turism, 56% dintre turiști așteaptă să primească informații despre eventualele dificultăți ce pot apărea în timpul unei călătorii, prin intermediul notificărilor push, înainte de check-in. Iar 52% se așteaptă să primeasca aceste notificari în ziua călătoriei. De asemenea, 66% dintre călătorii de business și 48% dintrei cei de leisure consideră că este important ca o aplicație de mobil să aibă opțiunea de live chat.
Trip Assist nu este o aplicaţie de vânzare pentru vacanţe sau bilete de avion, ci este un asistent personal pe care clientul îl poate accesa oricând pe parcursul călătoriei, precum şi înainte şi după călătorie.
La nivel global, interacțiunea în mediul mobil cu clienții consumatori de servicii turistice a generat o marjă de profit de 5.1% și o creștere a veniturilor cu 6.1%.
Aplicația poate fi implementată la un cost de 800 de euro pe lună, un cost ce poate fi suportat doar de marile agenții de turism din România. În prezent, aceasta este folosită deja de agenții de turism din 180 de țări, iar în România aplicația este în curs de implementare pentru câteva agenții de turism care folosesc deja soluțiile Travelport, compania britanică având ca țintă încheierea a încă cinci contracte până la finalului anului viitor.
Soluția nu este una complet automatizată, actualizarea datelor de călătorie în aplicație revenind agenților de turism.
La nivel local, DCS+ a dezvoltat o soluție similară, Travlist.