Romital Design, firma ce a dezvoltat platforma virtuală Vexpo [Site | Twitter | Facebook], încearcă noi modalităţi de promovare în online pe baza platformei ce permite găzduirea de evenimente virtuale. În cadrul proiectului best5.ro, trei categorii de produse sunt prezentate în cadrul unuor standuri virtuale: pachete turistice, articole pentru copii şi produse electronice.
Fiecare categorie de produse este împărţită în câte 5 subcategorii, fiecare subcategorie având afişate câte şase produse. Pe baza unui sistem de rating, la care un rol important îl au utilizatorii prin vot, comentare şi acţiuni de sharing în reţelele sociale, la sfârşitul fiecărei luni vor rezulta topuri cu cele mai votate 5 produse din fiecare categorie. Utilizatorii primesc puncte pentru activitatea lor de popularizare a produselor şi sunt înscrişi automat în cursele pentru premii lunare sau anuale.
Este un concept nou care, pe de o parte, va solutiona nevoia utilizatorului de a gasi oferte evaluate si recomandate de catre alti membrii ai comunitatii online din Romania, iar pe de alta parte vine si in ajutorul comerciantilor oferindu-le acestora un feedback relevant si o expunere larga pentru produsele si ofertele lor.
Tudor Barbulescu, Manager Platforma VEXPO, pentru comunicatedepresa.ro
Trebuie să menţionăm faptul că oricare dintre produsele prezentate în standurile virtuale pot fi achiziţionate sau rezervate direct de pe site-urile partenerilor înscrişi în program, platforma Vexpo fiind folosită doar ca suport de promovare.
Revenind la categoria pachetelor turistice, ce poate fi accesată la travel.best5.ro, cei interesaţi au la dispoziţie următoarele categorii de pachete turistice: sejur la munte, city break, destinaţii exotice, family, sejur la mare.
Printre cei ce s-au înscris în sistem se numără agenţiile de turism Perfect Tour, agenţie ce a organizat primul târg virtual de turism, Eurolines, J’Info Tours, Destination Travel, Christian Tour, Playa Tour, Bers Travel, Alibaba Tour, precum şi hotelieri.
Dacă în cazul sejururilor la munte sau la mare aş putea merge orbeşte pe top-ul de la sfârşitul unei luni, având în vedere că sunt destinaţii populare iar singurul factor ce m-ar putea influenţa ar fi preţul, nu aceeaşi atitudine aş avea-o şi în cazul vacanţelor exotice. Urmărind comentariile asociate cu fiecare pachet turistic, observ că nici unul din comentatori nu a ajuns vreodată în destinaţiile prezentate, drept pentru care voturile acordate duc la o poziţie invalidă în clasament, acţiunea user-ilor fiind justificată numai de acumularea de puncte şi înscrierea în concursuri.
Nu îmi dau seama cu ce avantajează această modalitate de prezentare a produselor firmele înscrise în program atât timp cât acestea pot avea la dispoziţie spaţii de expunere mult mai favorabile, fie ele în online sau offline. Avantajul îl au, într-adevăr, unităţile de cazare mici, fără prea mare expunere, în condiţiile în care platforma best5.ro beneficiază de un trafic mult peste traficul unui site de turism din top-ul categoriei (ex. peste 160.000 unici pe săptămână*).
*estimare după trafic.ro
Voi găsiţi util conceptul acesta de promovare?