Skip to main content

Din nou despre marketing afilitat în turism

Deşi aveam link-ul către zaff.ro salvat în bookmarkuri de ceva timp, Marius mi-a luat-o înainte cu prezentarea platformei de afiliere, un produs Zitec.

De fapt, aşteptam momentul oportun pentru a o testa. Şi mai am încă de aşteptat, având în vedere faptul că sunt acceptate în programul de afiliere doar persoane juridice sau PFA-uri.

Cei ce adoptă sistemul acesta de marketing afiliat pot integra în siturile proprii instrumente (display, text, formulare de căutare) pentru promovarea biletelor de avion (prin intermediul paravion.ro şi al sistemului de rezervări Amadeus ePower), camerelor de hotel (prin HotelPeeps, sistem realizat integral de Zitec), dar şi pachete de vacanţe (prin Happy Tour).

Comisioanele ce pot fi încasate de afiliaţi sunt, după cum urmează:

  • comision de 7 EUR per rezervare confirmată în cazul biletelor de avion;
  • Comision de 4% din totalul rezervării pentru camerele de hotel;
  • un comision de 4% din totalul rezervării pentru fiecare rezervare de pachete turistice finalizată.

Conform wall-street.ro, Alexandru Lăpuşan se asteaptă la comenzi de 400.000 de euro în 2012 prin intermediul sistemului de afiliere. Luând în calcul doar rezervările biletelor de avion, la o medie de 300 de euro biletul de avion asta înseamnă ~1333 bilete de avion vândute într-un an, iar raportat la numărul de afiliaţi aşteptaţi să folosească platforma înseamnă cam 4 conversii de la fiecare în parte, în medie, pe an.

Cred că este visul oricărui publisher/blogger/proprietar de sit nişat, mai ales atunci când se folosesc şi alte sisteme de marketing afiliat. Interesant fenomenul atunci când afilierea în turism se va face ca cea de pe piaţa de carte, şi aici vorbim de .ro, situaţie în care cei ce administrează platforme de afiliere nu acceptă derularea programelor lor de marketing afiliat în paralel cu ale concurenţilor.

Întrebarea pe care mi-o pun eu este ce fel de conţinut converteşte cel mai bine? De turism am înţeles, dar cât de orientat spre produs trebuie să fie? De exemplu, converteşte un sit de going-out pe România pe partea de bilete de avion?

Şi pentru că am amintit de folosirea în paralel a programelor de marketing afiliat, am mai identificat o platformă: First Level Ads. O foloseşte careva? şi dacă da ce advertiseri sunt înscrişi, mai ales din domeniul turismului? Eu unul nu am reuşit să ajung la un index al acestora, iar după cum sunt organizate instrumentele de promovare am impresia că afişarea ofertelor advertiserilor se face prin rotaţie. Sau poate e un proiect în stadiul alpha. 🙂

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

0 thoughts to “Din nou despre marketing afilitat în turism”

  1. Ce bine ar fi sa mai fie 300 euro media/bilet 🙂 Nu prea mai e asa de vreo 2 ani cred. Acuma se invart pe la 200-220 euro. Am discutat la targ cu persoana care se ocupa de Zaff si mi-a spus ca accepta si persoane fizice, e doar o mica eroare de formular. Poti sa trimiti cererea si cpune-ne si noua daca te accepta.

  2. Buna Marius,
    Eu sunt persoana care se ocupa de ZAFF, insa te asigur ca nu cu mine ai vorbit la targul de turism:)
    In momentul de fata analizam dpdv juridic, toate variantele posibile, astfel incat si persoanele fizice sa poata intra in sistemul nostru de afiliere. Cand vom avea o solutie certa, ii vom contacta pe toti cei care s-au aratat interesati. Pana atunci, se pot inscrie in ZAFF persoanele juridice sau PFA.

  3. Pingback: eMag anunță parteneriatul cu paravion.ro | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.