La începutul lunii iunie, Travelport a organizat un eveniment destinat partenerilor săi pentru a le aduce la cunoștință noul concept de branding al companiei, redefining travel commerce, concept ce se bazează în mare parte pe inovație în industria în care compania activează.
Redefining Travel Commerce este conceptul după care compania își va desfășura activitatea de acum înainte și presupune o îmbinare inovativă a tehnologiei, a canalelor de distribuție și a platformelor de comerț electronic. De asemenea, întreg procesul de integrare a celor 3 elemente se face pe bază de flexibilitate în consumul de conținut, distribuție și tehnologie.
Marcin Pilarski, managing director pentru Europa de Est, a prezentat-o pe Alina Ostachi, noul Head Sales pentru România, și cele 4 direcții de dezvoltare ale Travelport în 2014 (air merchandising, corporate travel, hospitality, payments).
Adrian Bastow, director de marketing pentru regiunea EMEA, a făcut o trecere în revistă a ceea ce înseamnă Travelport în prezent, în special pentru agențiile de turism.
Așadar, soluțiile Travelport furnizează conținut specializat industriei de turism (~ 600.000 proprietăți agregate dacă luăm în cauză și noua achiziție a Hotelzon) și ajută industria să tranzacționeze conținutul în cauză prin intermediul soluțiilor de tip point of sale, sau prin intermediul soluției Travelport Mobile Agent.
Soluțiile Travelport au integrate console de Intelligent Search (căutare inteligentă de zboruri în baza a 35 de parametrii ce are ca scop creșterea relevanței rezultatelor; mai multe detalii aici) și sunt construite pe Open Platforms, lucru ce presupune o integrare ușoară cu soluțiile tehnologice ale partenerilor. Toate soluțiile Travelport au integrate tehnologii avansate de plăți.
Natalia Nickolashina, head of marketing pentru Europa de Est, a prezentat audienței funcționalitățile Travelport Merchandising Platform incluse în platformele GDS pe care Travelport le gestionează, Galileo și Worldspan. Aceste funcționalități permit companiilor aeriene să își promoveze produsele și serviciile clienților potriviți, la momentul și la locul potrivit.
Soluțiile pe care Travelport le oferă vin cu răspunsuri pentru companie ca un întreg, pentru angajații companiei aeriene, precum și pentru consumatorii de servicii turistice de business.
Travelport Merchandising Platform oferă partenerilor Travelport conținut relevant și branding în jurul acestuia, precum și agregarea serviciilor comercializate (inclusiv serviciile complementare) în același ecran.
Mai multe detalii despre Travelport Mechandising Platform aici.
Ca și oportunitate a fost menționată piața de rezervări pentru bilete de avion estimată la 500 mld. dolari la nivel global, din care 1.9 mld. dolari în România, o creștere de 9% față de 2013 în ceea ce privește rezervările online de bilete de avion, meta-search-urile și zona mobile.
Karla Brooklyn, senior business development manager hospitality pentru EMEA, a trecut în revistă piața de online booking și cum poate Travelport susține industria din acest punct de vedere. Imaginea de ansamblu a acesteia este de o piață online a biletelor de avion, deși se investește masiv și pe partea de proprietăți (rezervări online pentru camere de hotel etc.).
De exemplu, booking.com investește 40 mil. dolari/ani în online search (PPC), întreaga piață de rezervări fiind estimată la 1 mld. dolari.
De ce să apelezi, în calitate de business în industria de turism, la soluții de online booking? Pentru că îți poți diversifica portofoliul, poți personaliza serviciile pentru fiecare tip de client în parte, poți distribui serviciile rapid și poți antrena clienții în programe de loialitate.
Toate cele de mai sus sunt posibile prin soluțiile Travelport prin conținut direct sau agregat, conținut dinamic, funcționalități de localizare pe hartă integrate direct în soluția aleasă.
Penultimul vorbitor a fost Michael Wirth, director, products and services pentru EMEA la eNett International, furnizor de soloții de plată cu care Travelport colaborează în ceea ce privește plățile online. Acesta a vorbit despre virtual account numbers. Ce sunt acestea? Sunt numere de tranzacții unice generate pentru fiecare tranzacție inițiată de o persoană autorizată, numere cu o anumită perioadă de valabilitate ce înlocuiesc numerele de card clasice. Acestea sunt folosite pentru a reduce riscul de fraudă. În schema de mai jos puteți vedea cum funcționează acestea.
Pe fondul creșterii încasărilor prin tranzacții online, astfel de soluții sunt necesare pentru a crește încrederea furnizorilor de servicii în platformele de distribuție.
Întâmplarea face să fi avut ocazia să schimb câteva impresii despre piața de mobile din România și micro-plăți în zona de travel cu Michael. Popularitatea aplicațiilor de taxi și adoptarea soluțiilor de micro-plată pentru transportul în comun din România l-au surprins … oarecum.
Cum eram așteptat la un alt eveniment, nu am mai stat la prezentarea soluție de corporate travel, TripGate. Nu a fost o pierdere pentru mine, pentru că am avut ocazia să asist la prezentarea soluției în iarnă. Găsiți mai multe detalii despre aceasta în articolul dedicat.