S-a discutat mult și încă se discută de viitorul agentului de turism și al agențiilor în același timp în contextul în care internetul este catalog de informare, punct de vânzare și carte de impresii. În acest context, agentul de turism și agenția nu vor dispărea, ci vor fi acolo unde este consumatorul, online, pe desktop sau mobil. Ca și dovadă stă noua aplicație mobilă TravList, un produs dezvoltat de dcs plus, adoptat sub licență de utilizare de către Accent Travel&Events.
Cu ajutorul aplicației, agenția de turism va oferi clienților săi asistență turistică pe tot parcursul unei călătorii, de la informare până la finalul acesteia, indiferent de mediul în care clienții Accent Travel fac rezervările, pe situl de agenție, pe traveo.ro sau în agenție.
Pentru fiecare client Accent Travel familiarizat cu online-ul TravList funcționează ca un Travel Assistant, aceștia având acces la informații despre detaliile zborului, terminalul din aeroport, detalii despre hotel, Check-in – Check-out, starea vremii în destinația călătoriei, ora locală, hărți interactive (printr-un modul Google Maps), la un convertor valutar, precum și la alerte cu privire la modificarile zborului sau orice altă actualizare din cadrul rezervării prin notificări de tip push.
Toate informațiile referitoare la serviciile achiziționate sunt încărcate în aplicație prin scanarea unor coduri QR furnizate în mail-urile de confirmare primite după efectuarea oricărei rezervări.
Partea interesantă e că aplicația este utilă nu numai consumătorului final, ci și agentului de turism care supervizează rezervările, acesta știind în orice moment care este stadiul călătoriei unui client. Pe lângă un instrument de suport, aplicația este și un instrument de marketing care va ajuta agenția să personalizeze ofertele pe care le trimite fiecărui client în parte, fiind în același timp și un instrument de retenție a clienților prin prisma faptului că oferă acestora posibilitatea de a contacta agenția în orice stadiu al călătoriei, direct din aplicație, prin telefon sau prin email.
De asemenea, ofertele pe care clienții la primesc prin aplicație pot fi alese de către agenție și în funcție de complexitatea serviciilor alese. Dacă un client va achiziționa doar bilete de avion, după scanarea codului QR acesta poate primi în aplicație oferte de cazare sau transfer în destinația călătoriei, aplicația transformandu-se și într-un instrument generator de vânzări, cross sau up-selling.
Tehnologic vorbind, TravList este integrat cu tehnologia Accent Travel, oferind astfel informații în timp real legate de modificările zborurilor, rezervarea hotelieră ș.a.m.d. Platforma tehnologică Accent integrează module dcs plus din care aplicația trage toate informațiile necesare: TINA (Travel IntraNet Application), TBS (soluție de internet booking engine), AIDA (distribuție și inventar).
Investiția totală se ridică la 25.000 EUR și a acoperit achiziționarea licenței, dezvoltarea aplicației și marketingul.
Adoptarea de noi instrumente de suport și marketing ar trebui să facă parte din strategia de dezvoltare a oricărei agenții de turism, ce ar trebui să vizeze, printre altele, diferențierea în piață și consolidarea relațiilor cu clienții. Așa cum menționam în prezentarea dedicată sit vs. aplicație mobilă, aplicațiile mobile devin extensii ale platformei de vânzări și ale serviciului de suport clienți.