Angajații români folosesc bugetele de beneficii de la angajatori pentru vacanțe și city break-uri


Angajații români preferă să folosească banii din bugetele de beneficii extrasalariale acordate de angajatori pentru achiziționarea de vacanțe și city break-uri pentru evenimente și festivaluri pe teritoriul României. Până la finalul anului 2019, aceștia vor achiziționa vacanțe de peste 15 milioane de lei în platforma BenefitOnline.ro. În primele 5 luni din 2019, angajații români au realizat circa 9.000 de tranzacții în secțiunea Turism de pe platforma BenefitOnline.ro, cumpărând vacanțe în valoare de peste 7 milioane de lei, cu peste 75% mai mult decât în 2018.

În 2018, prin intermediul BenefitOnline.ro, au fost făcute peste 21.000 de tranzacții în secțiunea de Turism în România, în valoare de 4 milioane de lei.

De la începutul anului, categoria de Turism a ajuns în primele 3 beneficii alese de angajați, în funcție de valoarea cheltuită, după tichetele de masă și cadouri. Anul trecut, vacanțele se situau pe locul al 5-lea.

Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro

Creșterea bugetelor de beneficii extrasalariale alocate de angajatori a influențat în mod pozitiv popularitatea categoriei de turism.

Beneficii extrasalariate alocate pentru vacanțe în România

Angajații români au folosit aceste beneficii extrasalariale, oferite în platforma BenefitOnline.ro, pentru vacanțe în România la schi și de Paște/ 1 Mai, deși în trecut majoritatea angajaților cumpărau preponderent vacanțe pentru perioada estivală.

Acest lucru poate fi justificat și de faptul că, în cadrul platformei, concediile în România pot fi accesate prin intermediul voucherelor de vacanță.

Majoritatea angajaților optează pentru această variantă, în condițiile în care voucherele de vacanță beneficiază de același regim fiscal ca și tichetele de masă, având taxe 0% pentru angajator și doar 10% impozit pe venit pentru angajați.

Printre cele mai populare destinații alese de angajații înscriși în programul Benefit se numără Valea Prahovei, litoralul românesc, Delta Dunării, Cluj-Napoca și Sighișoara.

CITEȘTE ȘI: Mamaia și Vama Veche, cele mai aglomerate stațiuni de pe litoralul românesc în perioada vacanței de Paște și 1 mai

De asemenea, din datele generate în platformă se observă că mulți angajați și-au planificat vacanțele și în funcție de festivalurile de muzică, de unde și nominalizarea Cluj-ului printre cele mai populate destinații, în special pentur city-break, acesta găzduind 2 evenimente muzicale importante pe plan internațional, precum Untold și Electric Castle. Aceeași explicație este validă și pentru litoralul românesc, unde se desfășoară festivaluri precum Neversea sau cele din Vama Veche.

Buget de beneficii alocat pentru vacanțe

În prezent, media unei vacanțe achitate din bugetul de beneficii, prin intermediul voucherelor de vacanță, este de 324 de lei. Atunci când angajații aleg să plătească cu bani personali vacanțele cumpărate în platforma BenefitOnline.ro valoarea acestora se dublează. Media unei vacanțe achitată din bani personali este de 703 lei.

Pentru a-și achiziționa o vacanță mai scumpă, circa 40% dintre angajați își cumulează bugetul de beneficii pe minimum 2 luni.

CITEȘTE ȘI: În ultimii 5 ani, bugetul românilor pentru vacanțe a crescut cu 30%

Bărbații cumpără cele mai multe vacanțe

Cele mai multe achiziții în secțiunea de Turism din platforma BenefitOnline.ro sunt făcute de bărbați, care au, în medie, 37 de ani, locuiesc în mediul urban în afara Bucureștiului și lucrează în companii de producție sau servicii. Cu toate acestea, în trendurile pieței de turism femeile sunt cele care cumpără cele mai multe vacanțe, bărbații fiind mai deschiși spre research (documentarea călătoriei).

Cu toate acestea, cea mai scumpă vacanță cumpărată anul trecut a fost aleasă de o angajată din generația Y (între 24 – 37 de ani) care lucrează într-o companie de servicii. Aceasta a cumpărat o vacanță de 7 zile, pentru 4 persoane, în Delta Dunării, pentru care a plătit, cu vouchere de vacanță, 5.600 de lei din bugetul de beneficii acordat de angajator.

CITEȘTE ȘI: Femeile, mult mai precaute decât bărbații când vine vorba de călătorii

În prezent, mai mult de 127.000 de angajați din România, din peste 250 de companii, accesează platforma BenefitOnline.ro pentru a-și alege beneficiile extrasalariale, dintr-o paletă de peste 3.000 de beneficii disponibile, de la 2.000 de furnizori.

Total
0
Shares
1 comment
  1. Pingback: | Turism 2.0
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

MementoBus.com devine marketplace pentru operatorii de transport persoane

Next Article

Wildventure Romania: de la site de recomandări locuri unice de cazare, la platformă de rezervări

Related Posts
Total
0
Share