MementoBus.com devine marketplace pentru operatorii de transport persoane

Memento Bus Company, compania ce administrează site-ulmementobus.com, site de rezervări bilete și vouchere de călătorie cu autocarul, a încheiat un parteneriat strategic cu operatorul de transport de persoane Atlassib pentru a-și diversifica conținutul prezent pe site și a-și extinde rețeaua de vânzare.

Atlassib administrează o rețea de peste 80 de agenții în toată țara, iar Memento Bus are la dispoziție rețeaua Christian Tour de peste 40 de agenții.

Prin parteneriatul cu Atlassib, site-ul mementobus.com își diversifică oferta cu curse în peste 170 destinații externe, cu plecări din Iași, Suceava, București și Constanța. Atlassib a fost prima companie românească de transport persoane prin intermediul căreia FlixBus a intrat în România. În 2017, transportatorul Atlassib a înregistrat o cifră de afaceri de 117.582.034 lei (24.69 milioane euro).

Pentru mementobus.com este un pas natural în direcția dezvoltării unui marketplace de transport persoane cu autocarul, alți operatori de transport persoane urmând a fi integrați în site prin API-urile din sistemele proprii de rezervări, fie prin API-ul StellaBus, soluția de managementul rutelor pe care Memento Bus o pune la dispoziția partenerilor săi. În prezent, site-ul listează conținut de la peste 20 de operatori de transport persoane în țară și străinătate.

Remus Vișan, ex vice președinte pe online, transport și achiziții în cadrul Memento Group of Companies, evalua, la eTravel Conference 2016, faptul că marketplace-urile din zona de turism cresc în popularitate. Pe zona de transport, câteva startup-uri europene ce operează pe modelul de marketplace sunt deja prezente pe piața din România și vizează operatorii locali de transport persoane. Inclusiv ANAT a cochetat cu ideea de a strânge ofertele agențiilor organizatoare din asociație într-un marketplace.

După același model de business funcționează și site-ul autogari.ro, acesta făcând parte dintr-un ecosistem de aplicații dedicate zonei de transport, alături de RezMax și bileteria.ro. În 2017, Bileteria S.R.L., compania care administrează site-ul autogari.ro, a înregistrat o cifră de afaceri de 1.044.964 lei (219.415,5 euro).

În condițiile în care cei mai mari operatori de transport de persoane raportează vânzări online de bilete și vouchere de călătorie de ~ 10% din total vânzări, marketplace-urile de transport sunt soluții viabile de creștere a volumului de rezervări pentru aceștia.

Conform datelor făcute publice de Institutul Național de Statistică, în 2018, în trafic național, au fost transportați 358890 mii pasageri și au fost înregistrați 15573425 mii de pasageri-km. În trafic internațional, au fost transportați 2448 mii pasageri și s-au înregistrat 4363132 mii de pasageri-km.

Indicatorul pasageri-kilometri reprezintă suma produselor dintre numărul de pasageri transportați pe sens și lungimea în km a acestuia.

Total
0
Shares
0 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article
montura parbriz, Navitel R600 QHD

Review de călător: NAVITEL R600 Quad HD

Next Article

Angajații români folosesc bugetele de beneficii de la angajatori pentru vacanțe și city break-uri

Related Posts
Total
0
Share