Conform MoLoSo, agenție digitală ce oferă servicii de marketing online, în 2016, piața de travel din România a asistat pentru prima dată la ceea ce specialiștii în marketing online numesc Mobile Moment. Acest lucru se traduce într-un număr mai mare de căutări de pe dispozitivele mobile decât de pe desktop.
În 2016, 48% dintre căutări au fost realizate de pe mobil, în timp ce 47% au fost realizate de pe Desktop. Companiile de turism, și nu numai, trebuie să regândească strategiile de marketing astfel încât să fie mobile first, deoarece volumul de căutari de pe desktop este în scădere.
Daniel Slăvenie, Managing Partner Moloso
Deși rata de conversie, în continuare, este mai mare pe desktop, o strategie corectă de marketing implică o concentrare mai mare în campaniile de mobil. 54% dintre utilizatorii care au achiziționat pachete turistice (leisure) au declarat că funcționalitatea greoaie și experiența acestora pe versiunea mobilă a site-ului au fost motivul principal pentru care aceștia au finalizat achiziția pe desktop.
Cu toate acestea, în cel mai scurt timp mobilul va ajunge pilonul central în planificarea și achiziția unei vacanțe, lucru ce va duce la o schimbare în comportamentul și așteptările consumatorilor.
CITEȘTE ȘI: STUDIU Google: cine este turistul român?
Căutări pe subverticala pensiuni
Pe subverticala de pensiuni (bed&breakfast), volumul de căutări în tot anul 2016 a înregistrat o creștere de 45.64%, încă o dovadă că românii preferă destinațiile interne.
Pe subverticala pensiuni, căutările de pe mobil au crescut în 2016 cu 85% față de 2015. Din totalul căutărilor pe nișa de pensiuni, 53% au fost realizate de pe mobil. În primele saptamani din 2017, agenția MoLoSo a înregistrat o creștere a căutarilor cu 100% si preconizează ca pe tot anul va avea o creștere de 65%.
CITEȘTE ȘI: Provocări actuale pentru administratorii de pensiuni turistice
Research Online, Purchase Offline
Deși în general interesul pentru vacanțe e crescut în mediul online, în continuare românii aplică principiul ROPO – Research Online, Purchase Offline.
Un procent semnificativ de 35% dintre aceștia fac achiziția de vacanțe la sediul agenției, în condițiile în care 97% din consumatori fac research-ul online.
Catalin Macovei, Managing Partner MoLoSo
Fie că ești un hotel, o companie aeriană, agenție de turism sau agregator campaniile de marketing trebuie să fie focusate, pe ce Google numește micro-moments.
- I-want-to-get-away moments: Când oamenii caută idei despre următoarea lor destinație
- Time-to-make-a-plan moments: Când oamenii deja și-au ales destinația și încep să caute detalii
- Lets-book-it moments: Când au finalizat documentarea și sunt pregătiți să rezerve
- Can’t-wait-to-explore moments: Când deja sunt în vacanță și împărtășesc experiența lor cu alții prin intermediul rețelelor de socializare.
Destinații externe preferate de români
Cea mai căutată destinație online este Grecia, volumul de căutări fiind in creștere cu 200% în 2016 față de 2015. În cadrul măsurătorilor MoLoSo au mai fost înregistrate creșteri pentru Cipru și destinațiile din Spania – Mallorca, Tenerife, Gran Canaria sau Costa Brava. O scădere cu 30% la începutul acestui an a fost înregistrată în căturările pentru Turcia, cel mai probabil pe fondul situației tensionate din țară.