Vola.ro Travel Trends: rezervarea călatoriilor va fi influențată tot mai mult de mobil, folosirea cardului și interacțiunea prin canalele de mesagerie electronică

camasa drumetie, bermude cargo, McKINLEY, BigFoot

Rezervarile făcute de pe mobil, plățile cu cardul și asistența prin canalele de mesagerie precum Facebook Messenger vor defini modul de rezervare a călătoriilor românilor în anul 2019, după cum reiese din
Vola.ro Travel Trends, o analiză a datelor înregistrate de agenția de turism online Vola.ro în anul 2018, în comparație cu anul 2017, dar și cu anii anteriori.

În 2019, rezervările de bilete de avion vor fi făcute într-o mai mare măsură de pe telefonul mobil

Din datele de trafic înregistrate în 2018 de către Vola.ro, an în care traficul a crescut per total cu peste 16%, ajungând la 7.8 milioane, reiese faptul că românii au o preferință pentru accesarea și rezervarea de pe dispozitive mobile.

CITEȘTE ȘI: Mobile Moment pentru piața de travel din .ro: căutările pe mobil le-au depășit pe cele de pe desktop

În 2018, pe Vola.ro s-a înregistrat o căutare de zbor la fiecare două secunde, cu 23% mai mult ca în anul anterior.

În 2018, media anuală a procentului de trafic de pe un dispozitiv mobil a fost de 71.71%, cu 10% mai mare decât în 2017. Diferența este dată de scăderea traficului de pe desktop (-13%) și a celui de pe tabletă (-23%) . Pentru 2019 reprezentanții Vola.ro estimează că se va ajunge pâna la 80% la finalul anului. În privința rezervărilor de pe dispozitive mobile, în 2018 s-au efectuat cu până la 77% mai multe rezervări facute de pe mobil, în timp ce cresterea a fost de doar 13% pe desktop, per total înregistrându-se
380.000 de bilete emise pe tot parcursul anului.

Share-ul general a fost înregistrat la 51% desktop și 49% de pe mobil, însă sub această tendință de creștere, 2019 va fi primul an în care rezervările online vor fi făcute preponderent de pe mobil.

Tendința de stabilizare a prețului biletelor de avion: 158 euro prețul mediu al unui biletul de avion

În 2017, prețul mediu al unui bilet de avion a fost de 152 de euro, atingând astfel cea mai mică valoare din ultimii 4 ani care au marcat o scădere constantă a prețurilor. În 2018, însă, acesta a crescut la 158 de euro și este pentru prima oară în ultimii ani când se înregistrează o creștere. Vola.ro estimează că această tendință se va păstra și în 2019.

CITEȘTE ȘI: Românii fac economii pentru vacanța de vară

În 2018, cel mai ieftin bilet a costat 5 euro și a fost un bilet low cost pentru destinatia Bruxelles. Cel mai scump bilet a fost de 17.400 euro și a fost un bilet cu escală la Paris dinspre Los Angeles spre București și retur.

Pe de altă parte, doar 23% dintre biletele de avion emise de Vola.ro au avut alături și un bagaj de cală, în scădere cu 2 puncte procentuale față de anul 2017. Prețul mediu al unui bagaj de cală a crescut în 2018 cu 3 euro, ajungând la 48 euro.

Rezervări last minute: peste 35% dintre români își cumpără biletele cu o săptămână înainte de plecare

Datele arată o tendință de a amâna achiziția biletelor de avion: deși românii își cumpără biletele de avion în medie cu 28 de zile înainte de călătorie, peste 35% dintre români preferă să își cumpere biletele de avion cu o săptămână înainte de plecare (în creștere față de 2017) și doar 31% își planifică zborurile cu mai mult de o lună înainte.

Trend crescător pentru plățile cu cardul: 88% este ținta plăților cu cardul pentru anul 2019

Dacă în urmă cu 3 ani încă se mai discuta despre rezervări făcute online și plătite offline, în 2019 plățile cu cardul se vor apropia de 90% din totalul tranzacțiilor, conform estimărilor Vola.ro. Aproape 86% dintre călători au plătit biletele de avion cu cardul în anul 2018 față de doar 79% în 2017. Vola.ro estimează ca share-ul plăților cu cardul va ajunge de peste 88% la finalul anului.

CITEȘTE ȘI: Cardurile, din ce în ce mai utilizate pentru rezervarea vacanțelor

Crește nevoia de contact direct cu agenția de turism

Conform unui studiu Facebook, 53% dintre clienți ar cumpăra de la un business cu care pot comunica direct, lucru confirmat de datele Vola.ro, care a înregistrat în 2018 peste 320.000 de apeluri telefonice în call center și peste 912.000 de minute vorbite.

Atât în România, cât și la nivel global, utilizatorii au arătat un interes crescut în utilizarea mai multor canale de comunicare directă online cu clienții de travel, începând cu conturile de Facebook Messenger și WhatsApp care au înregistrat creșteri în 2018: 7000 de conversații online inițiate pe mesageria paginii de Facebook Vola.ro.

87% dintre cei care utilizează această platformă ca punct de contact cu agenția de turism online asteaptă un răspuns în 24 de ore, iar 20% vor să intre în contact cu un consultant în mai puțin de o oră.

Din ce in ce mai multe platforme de travel apelează la chatbots care pot prelua cereri simultane încă de la primul contact, usurând astfel comunicarea directă cu un consultant, în funcție de cererea clienților. La nivel global, 30% dintre clienții de travel se asteaptă să găsească un chat live pe website.

CITEȘTE ȘI: Chatbots, asistenți virtuali și boxe inteligente ca suport pentru rezervările de produse și servicii turistice

Acest trend este confirmat de clientii Vola.ro, conform datelor furnizate de departamentul de Relatii cu clienții care este disponibil 24/7, atât telefonic, cât și online.

CITEȘTE ȘI: Publicity stunt Vola.ro: linie de asistență dedicată pasagerilor companiilor aeriene

Total
0
Shares
2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Memento Group a investit în dezvoltarea unui motor de căutare bilete de avion pe curse charter

Next Article

Studiu momondo: 53% dintre români vor cheltui cel puțin un salariu mediu net pentru vacanța de vară

Related Posts
Total
0
Share