În contextul evenimentelor recente ce au implicat compania aeriană United Airlines, Vola.ro a deschis Vola Help, o linie de asistență alternativă disponibilă 24 din 24 de ore pe Vola.ro, destinată pasagerilor companiilor aeriene și situațiilor de urgență pe care aceștia le întâmpina pe aeroporturi. Vola Help își propune să acorde asistență în ceea ce privește drepturile pasagerilor tuturor companiilor aeriene, indiferent că au achiziționat biletul de avion prin Vola.ro sau nu.
Se spune că informația este cel mai de preț bun, însă adevărul este că sunt încă multe situații în care pasagerii care călătoresc cu avionul nu sunt bine informați sau nu au acces la toate detaliile. De aceea vrem să oferim acest instrument de informare complet gratuit oricărei persoane care întâmpina o problemă în călătoria sa cu avionul, indiferent că este client Vola sau nu. Pentru moment vom oferi aceste informații prin intermediului chat-ului online Vola.ro, urmând ca, în timp și în funcție de feedback-ul pasagerilor care vor apela la Vola Help, să dezvoltăm și mai mult acest serviciu.
Daniel Truică, CEO Vola.ro
Context internațional și local
Conform US Department of Transportation citat de Economist.com, peste 500.000 de pasageri din SUA au rămas la poarta de îmbarcare deși aveau un bilet valid și, dintre aceștia, în jur de 50.000 de pasageri au fost debarcați involuntar.
În ceea ce privește călătorii români, conform unui sondaj ECC Romania făcut în cadrul ediției de primăvară 2016 a Târgului de Turism al României, în rândul a 87 de respondenți, 72% dintre aceștia au avut probleme în timpul călătoriilor lor în Uniunea Europeană, în mare parte probleme legate de întârzierea sau anularea mijlocului de transport (în principal avion), dar și probleme cu hotelul. 29% nu s-au adresat unei instituții specializate de protecția consumatorilor.
Prin această linie de asistență, Vola.ro își propune să ofere îndrumările necesare pasagerilor aflați în situația de a fi debarcați sau de a li se refuza îmbarcarea pe zbor. Linia de asistență nu are ca scop soluționarea problemelor, acest lucru fiind posibil prin îndrumarea pasagerilor către companiile abilitate pentru rezolvarea problemei.
Asistență pentru drepturile pasagerilor pe Vola.ro
Pentru a beneficia de îndrumare, călătorii trebuie să scrie pe Vola.ro în secțiunea Chat cu un operator Call Center și un reprezentant Vola.ro le va oferi un răspuns în cel mai scurt timp posibil. Asistența Vola Help este disponibilă non-stop, pe pagina principală Vola.ro.
Care sunt situațiile în care pasagerii pot scrie la Vola Help?
Pasagerii pot contacta Vola Help în orice situație în care au suspiciunea că nu le sunt respectate drepturile în raport cu călătoria cu avionul pe care au achiziționat-o. De exemplu, pot scrie la Vola Help în situația în care compania aeriană a realizat o supra-rezervare (overbooking) a locurilor și nu dorește îmbarcarea pasagerului, în situația în care zborul a fost anulat sau amânat, dacă pasagerul a avut un zbor în conexiune și a pierdut a doua conexiune etc.
De asemenea, românii care călătoresc pe teritoriul Uniunii Europene se pot informa asupra drepturilor și obligațiilor lor prin intermediul aplicației Your Passenger Rights, dezvoltate de către Comisia de Transport din cadrul Uniunii Europene, sau prin intermediul aplicației dedicate protecției consumatorului de servicii turistice european ECC-Net: Travel app.