Deși vacanțele exotice se comercializează mai mult offline, mass-marketul fiind majoritar online, din ce în ce mai mulți români își cumpără sejururi în destinații exotice după ce văd poze pe internet, cu precădere pe rețelele de socializare.
Imaginile din vacanţe în diverse ţări din Africa, America de Sud sau Asia, postate de utilizatorii rețelei sociale Facebook, îi atrag şi îi determină pe din ce în ce mai mulţi români să cumpere sejururi în destinaţii exotice, unul dintre cele mai dinamice segmente de călătorii în 2018, după cum preconizează Cristian Pandel, preşedintele board-ului Christian Tour, într-un comunicat pentru news.ro.
Trendul, în continuă dezvoltare și în 2018, a fost remarcat inclusiv într-un din 2016, din care a reieșit faptul că 45% dintre tinerii de până în 34 de ani, din mediul urban, cu venituri medii și peste medie, își planifică sejururile și în funcție de pozele sau impresiile pe care prietenii le postează pe Facebook.
42% din timeline-urile Facebook constau din aventuri din călătorii: selfies sau poze YOLA, food porn, check-in-uri.
CITEȘTE ȘI: Pentru ce folosesc românii internetul în vacanță
Trendul crescător în privința documentării vacanțelor exotice inclusiv pe Facebook este susținut de gradul tot mai ridicat de utilizatori ai reţelelor de socializare și uşurinţa cu care au acces la feedback personalizat pe aceste canale, direct de la comunităţile cu care se identifică.
Turiştii români vor călători din ce în ce mai mult în zonele exotice. Acesta va fi noul trend: să vrea să vadă Thailanda, China, India sau ţări din America de Sud şi Africa. Românii sunt un popor curios şi cultivat, iar la fascinaţia pentru destinaţiile exotice contribuie masiv în ultimii ani şi internetul, care-i face pe oameni să viseze mai mult. Cei care se întorc din vacanţe exotice sunt foarte contrariaţi pentru că în multe dintre ele oamenii, deşi sunt mai săraci, sunt foarte fericiţi, atmosferă care-i face şi pe turişti fericiţi, iar asta se vede şi din fotografiile pe care le distribuie pe internet şi care atrag noi şi noi doritori de astfel de experienţe.
Cristian Pandel
Cele mai solicitate destinații exotice din portofoliul Christian Tour sunt Dubai & Emiratele Arabe, Thailanda, Bali, Republica Dominicană, Mexic, Maldive şi Zanzibar. Clienții Christian Tour care aleg destinații exotice au vârste între 30 și 40 de ani și venituri mari spre medii. Alți operatori din piața au înregistrat cereri considerabile inclusiv pentru Hong Kong, Singapore sau Kenya.
La începutul lui 2017, Air France KLM anticipa o creștere semnificativă a numărului pasagerilor români care vor alege să își petreacă vacanța în destinații exotice din zona Caraibe și Oceanul Indian dar și Africa (Zanzibar) sau Asia de Sud-Est (Bali).
CITEȘTE ȘI: Turiștii români fac smoasting cu selfie-uri și food porn
Eu m-am pacalit odata cu o vacanta de genul acesta. In urma unor zile intregi de cautari asidue, am ales o vacanta pentru ca pozele locatiei erau foarte frumoase. Odata ajuns acolo, am observat ca pozele nu prea corespundeau cu realitatea si fusesera retusate frumos – frumos in Photoshop. Si am mai dat si o gramada de bani…asa ca de atunci imi achizitionez vacantele numai de la operatorii consacrati si numai de la birourile acestora!