Din datele agregate ale momondo.ro, metasearch pentru bilete de avion, și Vola.ro, agenție de turism online, legate de comportamentul turiștilor români în vacanță, reiese faptul că aceștia înclină cel mai mult spre smoasting, adică se laudă pe rețelele sociale (Facebook, Instagram, Twitter), cu selfie-uri și fotografii cu mâncare.
Ce postează românii pe rețelele sociale când sunt în vacanță
Așadar, conform unui studiu momondo.ro, inițiat în rândul a 24.700 de persoane din 23 de țări ale lumii, inclusiv România, în medie, 38% dintre călători postează fotografii din vacanță, 24% scriu impresii și 13% încarcă materiale video pe rețelele sociale.
În România, 52% dintre participanții la studiu au declarat că postează fotografii din vacanțe, 24% postează actualizări text, iar 15% preferă să încarce înregistrări video.
La polul opus, 29% dintre respondenții din România au declarat că preferă să se deconecteze complet pe timpul vacanței și să nu posteze nicio impresie în rețele sociale.
CITEȘTE ȘI: Studiu PayPal: 42% dintre români folosesc internetul în vacanță
De cealaltă parte, Vola.ro confirmă, în urma analizei vacanțelor vândute către 39.500 turiști pe perioada campaniei aniversare de 10 ani, că cei care au călătorit deja în urma vacanțelor achiziționate au făcut 2 milioane de poze, din care 17% sunt selfie-uri și 8% sunt poze cu mâncare.
Cine postează cel mai mult din vacanță
Conform momondo.ro, 55% dintre femei și 49% dintre bărbați postează fotografii pe rețele sociale pentru a stârni admirația prietenilor virtuali.
De altfel, stereotipul conform căruia tinerii dedică mai mult timp și energie internetului este infirmat de către românii participanți la studiu: călătorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 22 de ani (60%) își actualizează profilurile online cu fotografii din vacanță la fel de mult ca cei cu vârsta între 23 și 35 de ani (59%).
În plus, decalajul dintre generații nu este unul mare: cei cu vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani (48%), dar și cei de până în 65 de ani (41%) postează în online fotografii din vacanță.
Comparativ cu respondenții din alte țări, românii sunt printre cei mai activi utilizatori ai rețelelor sociale pe durata concediului.
La nivel european, doar călătorii din Turcia se apropie de același grad de utilizare a rețelelor sociale, postând în principal fotografii (64%).
La nivel global, cei mai activi turiști sunt chinezii: 65% postează fotografii, 32% încarcă materiale video și 45% postează texte despre experiențele trăite – acesta fiind cel mai mare indicator din toate țările care au participat la studiu.
La polul opus, cei mai stricți turiști în acest context sunt nemții și austriecii – mai mult de jumătate (51%) dintre respondenții din aceste țări refuză să își actualizeze profilul online când sunt în vacanță.
Cum influențează activitatea turiștilor de pe rețelele sociale pe ceilalți utilizatori
37% dintre români sunt inspirați să călătorească atunci când văd fotografii din vacanța prietenilor în online. La câteva procente distanță, 31% se gândesc să viziteze locurile pe care le văd în fotografiile postate, iar pe 22% pur și simplu îi bucură să aibă acces la acest tip de actualizări.
Există și utilizatori care nu doresc să vadă în news feed actualizări din vacanța turiștilor: 14% dintre români se enervează când văd prea multe selfie-uri, 11% nu apreciază multitudinea de fotografii cu produse alimentare și 10% s-au săturat să vadă fotografii cu ceea ce prietenii din rețele sociale descoperă pe durata vacanței. Pe 3% dintre români îi întristează aceste actualizări din concedii.
Ce fac românii offline când sunt în vacanță
Conform Vola.ro, dintre cei ce au consumat deja vacanța achiziționată în timpul campaniei de 10 ani, pe drumul către destinațiile alese 13.986 (35%) au preferat să asculte muzică, 2.456 (6%) să citească o carte pe durata zborului, iar 545 turişti (1%) au preferat să se uite la un serial sau să se odihnească.
În ceea ce-i privește pe cei ajunși deja la destinație, 14.654 de turiști au încercat mâncărurile locurilor pe care le-au vizitat și nu au ezitat să posteze fotografii cu ce au mâncat, 3.756 s-au plimbat pe străduțe, iar 2.645 au vizitat muzee.
Statistic vorbind, 210 cupluri s-au sărutat în Paris, 123 de călători au aruncat monede în Fontana di Trevi, 42 de călători s-au aventurat prin Amsterdam, iar 54 au alergat după pisicile din orașele vizitate să le facă poze.
CITEȘTE ȘI: Tendințe globale de călătorie în 2017: sunt preferate călătoriile în cuplu
Conform Vola.ro, cele mai vizitate 5 destinații în perioada campaniei de 10 ani au fost: Roma, Berlin, Barcelona, Veneția și Londra.