S-a mai încheiat o săptămână pe parcursul căreia, din păcate, nu s-au întâmplat foarte multe lucruri în turismul online, cel mai important moment fiind viralizarea zvonului legat de extinderea eMag pe zona de turism.
Și chiar aș dori să dau ca exemplu această viralizare a zvonului. Totul a plecat de la o postare pe Facebook, postare care a luat forma articolului speculativ link-uit mai sus, articol menționat apoi într-o postare pe blogul lui Cristian Manafu. Cristi a fost citat la rându-i de business24.ro și de aici știrea s-a răspândit printre publicațiile online ce preiau știri din varii surse. Concluzia: nivelul de viralizare (e forțat, știu) stă în gradul de influență al sursei ce dă zvonul fie el neconfirmat oficial (altfel nu ar mai fi zvon, nu? :)). Agregatoarele de știri strică, însă, nivelul de vizibilitate al blogurilor în SERP. Articolul meu a ajuns pe a doua pagină de rezultate la căutarea după sintagma eMag turism online, asta după ce trona printre primele 3 rezultate.
Rămânem tot în zona social media, dar ne îndreptăm atenția către ce se întâmplă pe paginile de Facebook ale marilor branduri din turism, în acest caz Thomas Cook UK vs. Lowcostholidays.com. Social media este ca o sabie cu două tăișuri: dacă acțiunile de promovare ale brandurilor nu taie respirația audienței, atunci s-ar putea să-i taie elanul dacă aceastea nu știu să gestioneze situațiile ce pot apărea. (via Blogosfera de turism)
Așa cum spuneam zilele trecute pe Facebook, toamna lumea s-a mai liniștit cu plimbatul prin lumea largă, căutând noi surse de inspirație pentru călătoriile viitoare. Agenția de turism online viaromania.eu profită de ocazie și demarează un concurs aniversar cu ocazia celor 5 ani de activitate, concurs ce se desfășoară printr-o aplicație Facebook dedicată. Și ca paleta de idei de călătorie să fie și mai mare, echipa viajoa.ro pune la bătaie un album foto ce are în atenție casele din Delta Dunării.
De asemenea, Traian Bădulescu a început o serie de articole despre istoria turismului online, publicând săptămâna trecută primul articol din serie dedicat momentelor chei din turismul online internațional până în 2005.
Și ultima știre ce poate fi încadrată aici, RATB și-a actualizat Sistemul Automat de Taxare pentru biletul unic de călătorie.
Credeți că Bucureștiul nu are un brand al său? Atunci haideți să îl construim împreună. Lăsați la articolul despre București o sugestie de îmbunătățire a brandului turistic al Bucureștiului.