Cele mai solicitate produse și servicii ale agențiilor de turism online, în ultimele 12 luni, au fost biletele de avion (90%), urmate de serviciile de cazare (25%), conform unui studiu despre piața de turism din România, realizat în luna aprilie a acestui an de Mercury Research. De asemenea, din același studiu reiese că mai mulți clienți ai agențiilor de turism online aleg să cumpere bilete de avion în comparație cu agențiile clasice (90% versus 39%). Clienții agențiilor de turism care cumpără bilete de avion sunt cu preponderență persoane necăsătorite, cu vârste între 18 și 30 ani, în timp ce ofertele de cazare sunt mai solicitate de persoanele peste 30 de ani, căsătorite sau divorțate.
Deși cererea este scăzută pentru serviciile de rent-a-car, se remarcă preferințele românilor pentru rezervarea mașinilor prin intermediul agențiilor de turism online în detrimentul agențiilor de turism clasice (9% versus 5%). De asemenea, croazierele, care au fost cerute doar de 2% dintre românii din mediul urban, au fost mai solicitate în ultimul an de clienții agențiilor online (6%).
CITEȘTE ȘI: Sistemele de rezervări online pentru hoteluri: mai profitabile decât cele pentru biletele de avion?
Cea mai populară agenție de turism online din România
Vola.ro este preferată de doi din zece (21%) orășeni, aceștia apelând cel puțin o dată la serviciile Vola.ro, un număr semnificativ mai mare față de 2017, când procentul se ridica la 14%. Momondo se clasează pe locul 2 în rândul preferințelor celor ce apelează la serviciile agențiilor de turism online, înregistrând un procent de 6% din totalul românilor din mediul urban. Gradul de mulțumire foarte ridicat față de agenție (scor 8.1 din 10) corelează cu nivelul de recomandare al acesteia, 20%, Vola.ro plasându-se nu numai în topul agențiilor online de turism, dar și în top 3 agenţii online şi clasice recomandate, după Christian Tour și Paralela 45.
Un sfert dintre românii din mediul urban (25%) consideră că Vola.ro este o agenție de încredere și își menține și în 2019 statutul de lider în topul agențiilor de turism online, urmată de motoarele de căutare Momondo (8%), Skyscanner (4%) si agenția online Esky.ro (4%). De asemenea, Vola.ro a obținut cele mai bune rezultate în ceea ce privește încrederea și în rândul celor care cunosc agenția, cu 42%, de asemenea înregistrând o creștere față de 2017 (33%). 2
Și când vine vorba de serviciile de relații cu clienții, unul dintre criteriile importante pe care le au în vedere turiștii atunci când aleg agenția cu care lucrează, Vola.ro se plasează pe primul loc cu 21% față de celelalte agenții de turism online care au obținut sub 5% din totalul orășenilor.
CITEȘTE ȘI: Publicity stunt Vola.ro: linie de asistență dedicată pasagerilor companiilor aeriene
Studiul Mercury Research a fost efectuat în luna aprilie 2019 pe un eșantion reprezentativ din mediul urban de 839 respondenți cu vârste peste 18 ani și a urmărit să identifice comportamentele de consum de turism din România, precum și evoluțiile față de 2017.